carters polijsten of niet?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
carters polijsten of niet?
Wat denken jullie, carters polijsten of niet?
Ik geraak er echt niet aan uit, de ene beweert dat het bij hem een merkbaar verschil heeft gegeven en de andere zegt dan weer dat je het niet mag doen i.v.m. het skin-effect.
Maar als dat van dat skin-effect werkelijk waar is waarom hebben dan al die gestroomlijnde wagens, zoals in de F1 en ook de moto gp (waar elke honderste v/e seconde telt) dan een super gladde afwerking, en niet van die kleine putjes op hun kuipen
wie heeft hier ervaring mee (met polieren van carters bedoel ik dan),
en hoe sta je er tegenover?
gelieve een ja of een nee in de poll te argumenteren
Ik geraak er echt niet aan uit, de ene beweert dat het bij hem een merkbaar verschil heeft gegeven en de andere zegt dan weer dat je het niet mag doen i.v.m. het skin-effect.
Maar als dat van dat skin-effect werkelijk waar is waarom hebben dan al die gestroomlijnde wagens, zoals in de F1 en ook de moto gp (waar elke honderste v/e seconde telt) dan een super gladde afwerking, en niet van die kleine putjes op hun kuipen
wie heeft hier ervaring mee (met polieren van carters bedoel ik dan),
en hoe sta je er tegenover?
gelieve een ja of een nee in de poll te argumenteren
waarom wordt er dan dikwijls het voorbeeld met het golf balletje gegeven wanneer het over het skin-effect gaat? lijkt mij dan toch ook alleen nuttig bij regenweer.Bram schreef:Omdat het niet met lucht opgaat, alleen met vloeistoffen en je mengsel bevat druppelstjes benzine...
Snelle boten hebben een niet gladde romp om sneller door het water te komen bijvoorbeeld.
btw. lekkere kont, je vriendinnetje?
dat golfbal effect ken ik niet maar mij is bekent dat bij boten de struktuur van de verf de romp of wat dan ook, zo grof (toch eigenlijk wel heel fijn) moet zijn dat er zeg maar water in blijft 'hangen'. Zodat de rest van het water niet langs de verf glijd. maar over het andere water glijd wat in de verfstruktuur zit. Want water op water heeft minimale weerstant.
snappie
ja
oke
snappie
ja
oke
Waarom wordt het principe dan ook in de luchtvaartindustrie toegepast? Gassen worden in de stromingsleer trouwens ook als vloeistoffen gerekend.Bram schreef:Omdat het niet met lucht opgaat, alleen met vloeistoffen en je mengsel bevat druppelstjes benzine...
Snelle boten hebben een niet gladde romp om sneller door het water te komen bijvoorbeeld.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
volgens mij merk je het op het gevoel niet...maar is het echt testbankwerk.
maar waarom zou je ze dan ook polijsten als het geen zin heeft.
denk zelf niet dat het voelbaar is....meerdere met ervaring ermee??
maar waarom zou je ze dan ook polijsten als het geen zin heeft.
denk zelf niet dat het voelbaar is....meerdere met ervaring ermee??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Putjes in een golfbal hebben nogal een ander formaat als een grove spoelgang ofniet?
Zelfs tuners zeggen dat polijsten van spoelkanalen niet werkt. Protuning bijv gaf een voorbeeld over een kerel die alles gepolijst had, maar het niet eens meer starte, schuurpapiertje eroverheen en hij deed het weer. Of dat verhaal 100% waar is weet ik niet, maar zal echt wel waarheid achter zitten.
Zelfs tuners zeggen dat polijsten van spoelkanalen niet werkt. Protuning bijv gaf een voorbeeld over een kerel die alles gepolijst had, maar het niet eens meer starte, schuurpapiertje eroverheen en hij deed het weer. Of dat verhaal 100% waar is weet ik niet, maar zal echt wel waarheid achter zitten.