puch blok water gekoelt maken
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
puch blok water gekoelt maken
nou ga mischien een puch blokie watergekoelt maken aleen benk nog niet over het een en ander uit.
welke cil ik nou eens zal nemen heb mensen gehoort die hadden een RS cil en een NSR cil.
het voordeel van die NSR is dat zijn slag aardig dicht bij de slag van een puch zat, aleen weet iemand de draat einde maat daar van ?
zat ook nog aan een Derbi Senda cil te denken zijn namelijk mooie koppel cil voor te krijgen (MHR80cc) en kost me kleine 200 dus valt ook nog mee
en zit der ook aan te denken om een krukas pas te gaan maken (wat niet bepaalt makelijk is) of gewoon een puch krukas zijn slag aan passen als dit zou lukken dan zou het erg mooi zijn maar dan moet het zaakje ook weer gebalanseert worden
en dan nog een aangepaste scooter koppeling proberen te maken als het nodig is.
dan hoop ik dat ik toch Nog harder ga als nu met me Gil
en wat info is altijd welkom
welke cil ik nou eens zal nemen heb mensen gehoort die hadden een RS cil en een NSR cil.
het voordeel van die NSR is dat zijn slag aardig dicht bij de slag van een puch zat, aleen weet iemand de draat einde maat daar van ?
zat ook nog aan een Derbi Senda cil te denken zijn namelijk mooie koppel cil voor te krijgen (MHR80cc) en kost me kleine 200 dus valt ook nog mee
en zit der ook aan te denken om een krukas pas te gaan maken (wat niet bepaalt makelijk is) of gewoon een puch krukas zijn slag aan passen als dit zou lukken dan zou het erg mooi zijn maar dan moet het zaakje ook weer gebalanseert worden
en dan nog een aangepaste scooter koppeling proberen te maken als het nodig is.
dan hoop ik dat ik toch Nog harder ga als nu met me Gil
en wat info is altijd welkom
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
je kan zelf ook draadeinden draaien die van m6 naar m8 gaan....minibooster schreef:bij nsr cilinders zitten de draadeinden ver uit elkaar en zijn m8
en der is volgens mij ook al een topic over vaar heel veel over instaat
ik heb ook m6 en later 8mm erop zodat de koppakking 100% recht zit.
alleen.....aan dat andere kan je nix doen
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Zoals ik op het puchforum ook al zovaak heb gezegd: ga eerst een goed leren wat timings etc zijn en hoe al die zooi werkt. Dan pas gaan kijken naar andere cilinders erop zetten. Vooral aangezien het erop zetten niet moeilijk is, maar het goed laten lopen van het zaakje een heel ander verhaal is.
En hoe wil jij zelf je slag gaan aanpassen?
En hoe wil jij zelf je slag gaan aanpassen?
Big end verplaatsen gaat heel klote worden hoor...
Slag aanpassen van 43mm naar bijvoorbeeld 39mm, dat betekend dat het bigend 2mm naar het midden toe moet worden verzet.
Aangezien er al balansgaten in je krukaswangen zitten moet het nieuwe bigend op de oude plaats komen, alleen dan 2mm naar binnen toe. Maar dat kan dus niet aangezien daar het oude gat van je bigend zit. Naar andere kant overzetten moet je weer heeel veel weghalen om de balans goed te krijgen. Heel gekloot dus.
Een manier om de slag van je huidige krukas te veranderen is om een speciaal soort bigend erin te laten zetten. Hierdoor hoef je je krukaswangen niet aan te laten passen. Het kost je alleen rond de 170 euro dacht ik.
Ook een probleem is dat je je slag hebt veranderd en je dus niet mee mag rijden bij races etc waar je je slag niet mag wijzigen.
Beter ga je eens kijken wat voor cilinder in aanmerking zou kunnen komen om op je puchblok te zetten zonder de slag te veranderen. Daarom gaf ik dus de tip om je eens goed in timings etc te verdiepen.
Slag aanpassen van 43mm naar bijvoorbeeld 39mm, dat betekend dat het bigend 2mm naar het midden toe moet worden verzet.
Aangezien er al balansgaten in je krukaswangen zitten moet het nieuwe bigend op de oude plaats komen, alleen dan 2mm naar binnen toe. Maar dat kan dus niet aangezien daar het oude gat van je bigend zit. Naar andere kant overzetten moet je weer heeel veel weghalen om de balans goed te krijgen. Heel gekloot dus.
Een manier om de slag van je huidige krukas te veranderen is om een speciaal soort bigend erin te laten zetten. Hierdoor hoef je je krukaswangen niet aan te laten passen. Het kost je alleen rond de 170 euro dacht ik.
Ook een probleem is dat je je slag hebt veranderd en je dus niet mee mag rijden bij races etc waar je je slag niet mag wijzigen.
Beter ga je eens kijken wat voor cilinder in aanmerking zou kunnen komen om op je puchblok te zetten zonder de slag te veranderen. Daarom gaf ik dus de tip om je eens goed in timings etc te verdiepen.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
43-39= 4....maar je moet de helft nemen natuurlijkMarkie schreef:@ Bram
hoe bereken je dit?Slag aanpassen van 43mm naar bijvoorbeeld 39mm, dat betekend dat het bigend 2mm
denk maar na....van onder naar bvoen en bigend zit in het midden...links 2mm en rechts 2mm...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
http://groups.msn.com/_Secure/0cgAAAJEi ... 3639349010
Ik heb het een beetje uitgelegd gekregen, van Kim (Derbi master)
Maarehh 43 is dus puch 39 is scooter . Dus de slag veranderje dan. Maar dan moet je er nog steeds een plaatje tussen doen?
mwaaaah...... ik ben weer blond
Ik heb het een beetje uitgelegd gekregen, van Kim (Derbi master)
Maarehh 43 is dus puch 39 is scooter . Dus de slag veranderje dan. Maar dan moet je er nog steeds een plaatje tussen doen?
mwaaaah...... ik ben weer blond
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....