Airsal 70 cc 6 poort cylinder
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Airsal 70 cc 6 poort cylinder
Er wordt veel geschreven, zowel positief als negatief, over de airsal 70 cc 6 poorts met zuigergestuurde inlaat. Zelf was mijn bedoeling om met een 50 te blijven rijden, echter mis beetje de bottompower van deze cylinder.
Mijn bike is nu nog 50 cc en draait met een 13/22 vertanding en 4 inch wieltjes zo'n 60 km/u. Niet verkeerd eigenlijk en vooral het karakter is nogal racy. Vanaf zo'n 35 km/u begint de uitlaat te snerpen als een echte racer en in no time is de eindsnelheid bereikt.
Nadeel is het eerste stuk tot aan de 35 km/u. Dit vraagt een afstand van zo'n 40-50 meter. Koppeling aanpassing maakt alles niet beter. Dit hoop ik met de 70 beter te gaan doen.
Zijn er mensen die enig idee hebben hoeveel pk/kw er standaard uit deze cylinder komen met een proma cc en een 19 mm Bing carburateur???
Mijn bike is nu nog 50 cc en draait met een 13/22 vertanding en 4 inch wieltjes zo'n 60 km/u. Niet verkeerd eigenlijk en vooral het karakter is nogal racy. Vanaf zo'n 35 km/u begint de uitlaat te snerpen als een echte racer en in no time is de eindsnelheid bereikt.
Nadeel is het eerste stuk tot aan de 35 km/u. Dit vraagt een afstand van zo'n 40-50 meter. Koppeling aanpassing maakt alles niet beter. Dit hoop ik met de 70 beter te gaan doen.
Zijn er mensen die enig idee hebben hoeveel pk/kw er standaard uit deze cylinder komen met een proma cc en een 19 mm Bing carburateur???
Bij een viertakt niet dan?derbi master schreef:bij 2 takten heb je een powerband dus waar ie het meeste vermogen levert daar moet je dus inzitten.
dat kan je verhelpen met je koppeling der op aan te passen en natuurlijk een goeie uitlaat voor DIE cilinder

Je hebt wel gelijk dat je er bij een tweetakt over het algemeen meer rekening mee moet houden...
Maargoed, dat was de vraag niet. Airsal maakt op zich goede cilinders maar de afwerking is brak. De poorten zijn slecht afgewerkt en lopen soms scheef.
Dit is allemaal goed zelf bij te werken.
De wand is van nicasil en volgens mij gewoon van goede kwaliteit, weinig mis mee dus.
Ik ben benieuwd wat jouw eigen ervaringen ermee zijn mocht je hem kopen, en hoeveel vermogen je eruit haalt.
Ik zou je zo niet kunnen vertellen hoeveel kW deze cilinder standaard levert met de setup die je beschrijft.
Jopie
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Powerband was bij mij dus redelijk smal. Koppeling was aangepast, maar bij een minibike hoort ook de funfactor. Gas geven en snel weg zijn dus. Mijn oude 50 cc was een prima cylinder voor een normale Puch die je op de weg gebruikt. Beetje traag wegkomen, maar dan ook lekker hard doorlopen.
De Airsal 70 heeft van alles een beetje. De afwerking is inderdaad niet bijzonder, maar met een beetje aandacht maak je er zo een mooie cylinder van. Wand is bekleed met Nicasil en ziet er echt toppie uit
.
Heb op dit moment zelf nog een standaard cylinderkop en ben eigenlijk best tevreden over de eerste ritjes. Voorlopig maar eerst de boel goed inrijden voordat de finishing touch aan het blokkie wordt gegeven.
Ben nog steeds erg benieuwd of er mensen zijn die ooit het vermogen van deze standaard Airsal gemeten hebben.
De Airsal 70 heeft van alles een beetje. De afwerking is inderdaad niet bijzonder, maar met een beetje aandacht maak je er zo een mooie cylinder van. Wand is bekleed met Nicasil en ziet er echt toppie uit

Heb op dit moment zelf nog een standaard cylinderkop en ben eigenlijk best tevreden over de eerste ritjes. Voorlopig maar eerst de boel goed inrijden voordat de finishing touch aan het blokkie wordt gegeven.
Ben nog steeds erg benieuwd of er mensen zijn die ooit het vermogen van deze standaard Airsal gemeten hebben.