Www.puchforum.nl
oké hier zie je een exploded view van een bing carb.
Het kleine plaatje links boven nr 35 is een spruitstuk, het spruitstuk komt met de onderste aansluiting "de flens" op je cilinder. Het uiteinde van dit spruitstuk valt in de opening van je carb, zie afb 32.
Nr 27 is van dit type carb is de afstel schroef voor het stationair draaien, dit houdt dus in het aantal toeren wat je motor loopt.
Dit kleine schroefje houdt eigenlijk je gasschuif omhoog zie afb 11.
Nr 10 is ook een afstel manier van carburateurs, Dit is om de hoeveelheid benzine gering af te stellen.
Nr 14 is naar mijn zeggen de belangrijkste afstelling op je carb: je sproeier, je sproeier is hoofd verandwoordelijk voor de hoeveelheid benzine die je carb verlaat richting cilinder (kop)
Met een grotere sproeier komt er dus meer benzine in je motor, wat *meestal in houdt een betere ontbranding.
* dit meestal omdat een te grote sproeier ook niet goed is!
Bij de wat betere carburateurs zit nog een afstel schroef, de luchtafstel schroef! Met die schroef kun je ook heel veel afstellen!
Helaas staat ie niet op deze exloded view! ivm het verschillende type carb's
Nr 25 is je choke, als je de pin (23 a) naar beneden brengt, komt er een schuifje naar beneden dat je lucht toevoer belemmerd!
Wat als resultaat geeft dat er meer benzine wordt opgezogen, en minder lucht. Dit is alleen bedoelt om te starten! Als je zo blijft rijden met de pin naar beneden (bij dit type carb kan dit niet) verzuipt ie na verloop van tijd. Verzuipen is dat hij zoveel benzine heeft dat ie niet meer kan ontbranden!
Hmmn, nu ga ik er eens mee stoppen , ik hoop dat je er iets wijzer van geworden bent!!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....