draadeind
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
draadeind
hey, ben zojuist op een probleempje gestoten.
Ik heb draadeinden van 6 mm, maar de gaten in mijn cilinder (airsal 70) zijn 7.5 mm met als gevolg dat ik een zeer grote speling heb op mijn cilinder en kop.
Heeft hier nog iemand zich aan gehindert en het zaakje willen centreren?
(draad van 7 in je carter draaien met bijhorend draadeind of ééntje die verloopt van 6 naar 7 ofzo )
Oja, en waarvoor dient het gaatje dat van je uitlaatpoort naar de cilinderkop loopt? Hebben zowat alle cilinders maar weet niet waarvoor het goed is.
Ik heb draadeinden van 6 mm, maar de gaten in mijn cilinder (airsal 70) zijn 7.5 mm met als gevolg dat ik een zeer grote speling heb op mijn cilinder en kop.
Heeft hier nog iemand zich aan gehindert en het zaakje willen centreren?
(draad van 7 in je carter draaien met bijhorend draadeind of ééntje die verloopt van 6 naar 7 ofzo )
Oja, en waarvoor dient het gaatje dat van je uitlaatpoort naar de cilinderkop loopt? Hebben zowat alle cilinders maar weet niet waarvoor het goed is.
draadeind
Ik zou dit niet opvullen!
Er word gezegd dat deze ruimte nodig is voor het uitzetten van de cilinderwand bij hoge temperaturen, waardoor er minder kans is op vastloper, en voor betere prestaties bij een warme motor.
Wanneer je dit opvult kan de cilinder zich niet gaan zetten terwijl de zuiger wel uitzet, waardoor er dus een hogere wrijving tussen cilinder en zuiger ontstaat.
Er word gezegd dat deze ruimte nodig is voor het uitzetten van de cilinderwand bij hoge temperaturen, waardoor er minder kans is op vastloper, en voor betere prestaties bij een warme motor.
Wanneer je dit opvult kan de cilinder zich niet gaan zetten terwijl de zuiger wel uitzet, waardoor er dus een hogere wrijving tussen cilinder en zuiger ontstaat.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
tapeind
De tapeind mag je niet opvullen.
Dat kleine gaatje in je uitlaat poort was vroeger voor de decompresie.
vroeger kon je een hendeltje in knijpen, zodat je puch wat makkelijker kon starten.
gaatje kun je wel dicht maken, maar heeft geen enkel effect.
Dat kleine gaatje in je uitlaat poort was vroeger voor de decompresie.
vroeger kon je een hendeltje in knijpen, zodat je puch wat makkelijker kon starten.
gaatje kun je wel dicht maken, maar heeft geen enkel effect.
Bedoel je niet busjes van 7mm? Lijkt mij sterk dat je een busje van 8 in je cilindergaten van 7.5 krijgt. Of diende het enkel voor de kop?rossi-nr.1 schreef:in mijn cilinder waren ze 7,5mm en in de kop 8
ik heb busjes op mijn m6 gedraaid van 8mm doorsnee en een cm lang.
zodat dit net de kop en de cilinder 100% recht op elkaar houd...
In dat geval zit je cilinder nog steeds niet gecentreerd wegens een speling van 1.5mm, waardoor je spoelpoorten ook niet naadloos op het carter kunnen aansluiten.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
heb cilinder zelf bij de 4gaten opgeboord van 7,5 naar 8....heb je alle ruimte voor.
ik deed het omdat mijn pakking altijd scheef stond en ik altijd d8 dat de zuiger tegen de kop aan kwam.
later bleek ik een squish van 2,3mm te hebben
ik deed het omdat mijn pakking altijd scheef stond en ik altijd d8 dat de zuiger tegen de kop aan kwam.
later bleek ik een squish van 2,3mm te hebben
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hangt er van af of je cillidner van ijzer of aliminium is maar draadeinden zijn van ijzer en die worden ook warm dus de speling moet zijn
uitzetting draad+uitzetting cillinder = speling.
maar waarom zou je het opvullen geen vermogenswinst of wat dan ook..?
zie het nut niet? maar het is een vrijland natuurlijk
uitzetting draad+uitzetting cillinder = speling.
maar waarom zou je het opvullen geen vermogenswinst of wat dan ook..?
zie het nut niet? maar het is een vrijland natuurlijk