Zijn er mensen die meer info hebben over de HPI ontsteking (de diverse jaarmodellen)?? Wat ik met name zoek zijn de vervroegingscurves. Ik ben van plan een een ontsteking met variabele curve te maken, echter dan ook met een snelheidsbegrenzing (geen toerenbegrenzing).
Het klinkt natuurlijk beetje vreemd zo'n snelheidbegrenzing terwijl iedereen alleen maar sneller wil, echter de bike moet ook geschikt zijn voor junior .
- Microcontroller MC68HC05B6
- Hallelement voor ontstekingstijdstip
- Pulssensor aan wielzijde voor snelheidmeting
Ga er vanuit dat het tijdstip zo vroeg mogelijk ingesteld wordt, en softwarematig verlaat voor de hogere toerentallen volgens de curve van de welbekende HPI. Alternatief kan nog een servogestuurde grondplaat worden, daar dit minder rekencapaciteit vraagd (is wel storingsgevoeliger).
Bij bepaalde snelheid zal zo nu en dan een puls weggelaten worden om blok niet verder in toeren te laten stijgen (de junior-stand).
Ga nog wat brainstormen over een wat mee definitieve layout.
Ik heb zoiets al eens gemaakt voor een oude citroen DS.
(ben HTS-er electro). Het nadeel op een mini vind ik, dat je een accu nodig hebt, of je zou met een mini vliegwiel dit moeten maken.. Maar dan wordt het een ala HPI concept.