Hallo minibikers ik ben nieuw op het forum.
Dit is mijn minibike piaggio blok 70cc watergekoeld.
Deze afgelopen winter gemaakt en dit jaar mee in het NK gereden.
Hiervoor heb 2 jaar met een puch blok gereden ging ook goed maar dit gaat toch even een stuk harder.
Laatst gewijzigd door *HANK* op do 23 mar 2006, 22:59, 22 keer totaal gewijzigd.
Topvermogen bij 14950 rpm rond de 18 Pk en een koppel van 10,8 Nm.
Maar bij 10500 rpm begind het pas maar dan heb je ook gelijk 12 Pk.
loopt ongeveer 15500 toeren max.
Het vermogen is hetzelfde, maar de trekkracht wordt bij een scooter wel bepaald door de vario. Die ontbreekt hier.. Je zult dus aan de timing en koppeling moeten sleutelen om fatsoenlijk weg te kunnen rijden.
hehe das makkelijker gezegd dan gedaan, met hoeveel % de blowdown aan passen, om beter weg te rijden.
Ben ook wel benieuwd wat het uitlaatje is, zelfbouw? lijkt een beetje op een vtm pijp.
Dat uitlaatje is dus ook wel gericht op hoogtoerig, dus vind het behoorlijk knap hoe dat is uitgevogeld!
Is toch wel een erg leuke bike geworden. Verbaas me alleen dat er 18 pk uitkomt. Moet wel heel hoogtoerig zijn met smalle powerband gezien het type ketting. Ben eigenlijk wel beetje nieuwsgierig of hier nog een speciaal type ketting gebruikt word. Had begrepen dat Blata met z'n 14 pk toch zo'n beetje het maximale was, wat dit smalle type ketting overgebracht kan worden.
Hallo mark wat de uitlaat betreft dit is een yassuni C 20 en allen het teelpijpje verdraaid.
Cilinder een pollini EVO 70 cc niets aan gedaan, met een 16 mm dellorto.
Onteking een selektra.
is een 16mm carb niet een heel klein beetje te klein. de meerst die op een piaggo blok een evo 70 zetten op hun scoot rijden met een 24mm of een 28 mm carb. voor de rest heb ik veel respect voor dat je van een piaggo blok onder een mini hebt kunnen verbouwen