kop pakking kapot?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

kop pakking kapot?

Bericht door Gast »

beste minibikers,

ik heb een minibike met een puchblok 65cc airsal 15 mm bing en een opgedraaide koppeling.
nui is het probleem dat ik een stuk uit de kop pakking mis en hij finaal gebarsten is.
kan het zijn dat de minibike daardoor niet meer door trekt?
wevie666

Bericht door wevie666 »

jah.. zo verlies je veel compressie
Gast

Bericht door Gast »

bedankt kheb al een nieuwe geregeld bij een vriend van mij
weet iemand ook wat voor zin een race krukas voo zin heeft en moet je dan andere afstelling hebben of verdere aanpassingen?
derbi master

Bericht door derbi master »

race krukas is sterker dan een org krukas, wardoor je dus meer kracht op de krukas kan uit oefenen.
Gast

Bericht door Gast »

je hoeft zoiezo geen andere aanpassingen te doen enkelt die krukas er in te leggen... hij zal zoiezo lichter zijn en beter bestand tegen hogere toeren en sterker, kan hem meer belasten

suc6 verder :)

mark
Gast

Bericht door Gast »

dus hij zal niet harder lopen??
stefano

Bericht door stefano »

Niet harder nee.

Hij is beter bestand tegen grotere krachten.

Tip:Als je een "race krukas neemt neem dan een volronde.
Deze heeft geen balansgaten,zodat hij wat hogere carter druk heeft.(betere gasreactie en wat meer trekkracht.)

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

dus hij loopt en trekt dus ietsjes beter
stefano

Bericht door stefano »

Als je een volronde/opgevulde neemt wel ja

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

thnx en aan welke prijzen moet je denken ? dan weet ik hoeveel ik apart moet houden
stefano

Bericht door stefano »

80-90 euro op 50cc.nl
(kijken naar rito volrond)

Stefan
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Bij een volronde krukas kun je het verschil echt niet voelen hoor met een 65 airsal en 15mm..

als je daar echt verschil in wil hebben, moet je ook je koppeling tunen, je cilinder tunen, hd kopje aanpassen, carters tunen, interne tandwiel verlichten en dichtmaken etc :wink:

maar volrond heeft wel IETSJE voordeel.. alle kleine beetjes helpen als je het zo wilt bekijken.. :wink:

en een "race"krukas voor puch vind ik beetje rare naam.. met een originele krukas, en naaldlagertje erin.. kun je ook prima hoge krachten aan..

als je ZOveel kracht hebt dat je krukas het niet aankan.. zul je nog eerder met het probleem van zwevende contactpunten komen te zitten..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

naald lager bedoel je mee bij de piston pen??
daar heb ik al een naald lager
Gast

Bericht door Gast »

ja zijn ook van die ouderwetse krakassen (letterlijk) met ipv zon naaldlager een koperen busje.
Gast

Bericht door Gast »

oohw maar ik heb een naaldlager :D
Plaats reactie