Scooterblok inkorte:D
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Scooterblok inkorte:D
kan je niet een scooterblok(lc) inkorten dus dat je het variogedeelte eraf haalt (slijpt, zaagt weet ik veel wat)tot aan het gedeelte waar de kruk as inzit. dan heb je dus directe aandrijving vanaf de krukas (kijk naar 100cc karts) wat bloedsnel is, alleen kan je het niet stationair laten draaien.
wie kan me helpen???
wie kan me helpen???
Je bent niet uniek met dit idee. Het is al gedaan namelijk en is inderdaad bloedsnel op een minibike. Maar er komt veel meer bij kijken dan jij denkt. Op de krukas wordt namelijk een koppeling van een fabrieks minibike gemonteerd met de daarbij behoorende kettingwielen. Nu moet je denken aan 7-78 tanden ofzo.
In het kort, het is te doen, maar je moet wel wat kunnen knutselen.....
In het kort, het is te doen, maar je moet wel wat kunnen knutselen.....
Nou je moet dus een complete koppeling kopen van bijvoorbeels een grc minibike, je gebruikt ook de tandwielen en ketting van een fabrieks bike. deze koppeling met voortandwiel monteer je op de linkerkant van het blok rechtstreeks op de krukas. Hiervoor moet je dus een montage plaat maken op het blok zodat het koppelingshuis hierop vastgezet kan worden. En de krukas moet net een beetje passen op je koppeling wat meestal niet het geval is, en dit zal je dus ook pas moeten maken. Er komt nog wel meer bij kijken, zo moeten we ergens een waterpomp tussen knutselen enzovoort enzovoort. Kom maar eens een keer kijken bij een minibike wedstrijd, daar rijden ze. Zaterdag de 24e op het circuit van lelystad zijn we weer de hele dag aanwezig................................
scooterblok inkorten
Waarom neem je geen peugot 103 carter, (bromfiets) hier is genoeg snel spul voor te krijgen en je hoeft niks van je blok te verwijderen.
Je moet alleen een paar milimeter van je krukas af draaien zodat een polini minibike koppeling past.
Voor montage van het koppelingshuis moet je dan alleen een plaat draaien die je dan op het carter vast zet, op deze plaat komt dan het koppelingshuis met voortandwiel.
PS: heb ik namelijk zelf ook, mijn motorblok staat op de site van M. Zeinstra.
Je moet alleen een paar milimeter van je krukas af draaien zodat een polini minibike koppeling past.
Voor montage van het koppelingshuis moet je dan alleen een plaat draaien die je dan op het carter vast zet, op deze plaat komt dan het koppelingshuis met voortandwiel.
PS: heb ik namelijk zelf ook, mijn motorblok staat op de site van M. Zeinstra.
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
@ronnie
Heb je netjes gedaan ronnie. Zo'n zelfde mini rijd ook mee met de nk's. Ook met een mono brug en pegeot 103 blokje. Wel watergekoeld meen ik. Kennes van je misschien want de brug ziet er hetzelfde uit als die van jou..
#31
#31
scooterblok inkorten
Nee dit is geen kennis van mij.
Ik heb diegene die jij bedoeld wel een keer gesproken.
Volgens mij rijdt deze met 50cc bidalot. (L.C)
Ik rijdt met 70cc polini.
En bij mijn blok is ook de gehele koppelingsunit zelf gedraaid en gefreesd.
Bij die andere is dit gewoon een polini koppelingunit.
Ik heb diegene die jij bedoeld wel een keer gesproken.
Volgens mij rijdt deze met 50cc bidalot. (L.C)
Ik rijdt met 70cc polini.
En bij mijn blok is ook de gehele koppelingsunit zelf gedraaid en gefreesd.
Bij die andere is dit gewoon een polini koppelingunit.
motorblok
Ik denk dat je best goed vooruit komt met een 103 blok, je zou hier ook een scooter cilinder op kunnen zetten.
De slag van de krukas is hetzelfde alleen de spoelpoorten moeten dan wat groter gemaakt worden.
Als je ziet hoe hiermee vroeger in frankrijk werd geraced, dan kun je een 103 blok bloedsnel maken.
Er is genoeg voor te koop.
In TER APEL zit een specalist op 103 gebied, namelijk Tiben Motorsport. zie www.tiben.nl
De slag van de krukas is hetzelfde alleen de spoelpoorten moeten dan wat groter gemaakt worden.
Als je ziet hoe hiermee vroeger in frankrijk werd geraced, dan kun je een 103 blok bloedsnel maken.
Er is genoeg voor te koop.
In TER APEL zit een specalist op 103 gebied, namelijk Tiben Motorsport. zie www.tiben.nl