
benzine?v-power
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- hansminnen
- forum gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: ma 15 nov 2004, 20:59
- Locatie: harskamp
- Contacteer:
benzine?v-power
hallo allemaal ik heb nu de nl v-power maar ik heb gehoord dat de duitse v-power nog veller is. wat is daar van waar
groeten van hans

- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
hmm..lijkt me onzin..!
V power word tog op dezelfde plek gemaakt.. en geimporteerd door vershcillende landen.. ook door DU schijnbaar..
weetniet waarom die feller zouden zijn
V power word tog op dezelfde plek gemaakt.. en geimporteerd door vershcillende landen.. ook door DU schijnbaar..
weetniet waarom die feller zouden zijn
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Oke, voor de duidelijkheid.
De Nederlandse V-power heeft een octaan gehalte van 96(dacht ik me te herineren, het is in ieder geval lager dan de duitse).
De Duitse V-power heeft een octaan gehalte van 100.
Octaan helpt onderandere het tegen gaan van detonatie, bij een automotor zal je een klein verschil in vermogen merken (als je het al merkt, maar op de testbank is het wel te zien). Dit komt doordat veel auto's zijn uitgerust met klopsensors, als er detonatie optreedt zal deze sensor via je motormanegementsysteem ingrijpen en je vermogen verminderen. Door nu V-power te gebruiken, rijdt je met een hoger octaan gehalte, waardoor minder snel detonatie ontstaat, waardoor je klopsensor later ingrijpt, waardoor je weer meer vermogen hebt.
Een tweetakt is niet uitgerust met een klopsensor, voor de meesten van ons heeft het dan ook geen enkele zin om V-power te gebruiken, en zeker niet de nederlandse (neem dan liever super 98).
Voor de echt getunde blokjes kan het echter zin hebben om duitse v-power te gebruiken, omdat je gewoon je compressie hoger kunt maken.
Ook zou je hiervoor AV-gas (brandstof voor vliegtuigen met zuigermotoren) kunnen gebruiken(heb dit zelf lange tijd gedaan met mijn crosser), dat heeft een octaan gehalte van ruim boven de 100.
En geloof me, er zijn al race/cross motoren vast gelopen doordat mensen met een blok dat was afgesteld op super 98, V-power gingen gebruiken en hierdoor in octaan gehalte naar beneden gingen: --> gevolg detonatie.
Over verdere voordelen van V-power: Volgens mij niet af nauwelijks, de vermogenswinst bij auto's zit in het later ingrijpen van de klopsensor en niet in schonere brandstof of andere onzin.
Conclussie: Nederlandse V-power niet gebruiken in je tweetakt, alleen geld verspilling.
Duitse V-power kun je gebruiken als je je blokje echt kritisch wil gaan afstellen.
De Nederlandse V-power heeft een octaan gehalte van 96(dacht ik me te herineren, het is in ieder geval lager dan de duitse).
De Duitse V-power heeft een octaan gehalte van 100.
Octaan helpt onderandere het tegen gaan van detonatie, bij een automotor zal je een klein verschil in vermogen merken (als je het al merkt, maar op de testbank is het wel te zien). Dit komt doordat veel auto's zijn uitgerust met klopsensors, als er detonatie optreedt zal deze sensor via je motormanegementsysteem ingrijpen en je vermogen verminderen. Door nu V-power te gebruiken, rijdt je met een hoger octaan gehalte, waardoor minder snel detonatie ontstaat, waardoor je klopsensor later ingrijpt, waardoor je weer meer vermogen hebt.
Een tweetakt is niet uitgerust met een klopsensor, voor de meesten van ons heeft het dan ook geen enkele zin om V-power te gebruiken, en zeker niet de nederlandse (neem dan liever super 98).
Voor de echt getunde blokjes kan het echter zin hebben om duitse v-power te gebruiken, omdat je gewoon je compressie hoger kunt maken.
Ook zou je hiervoor AV-gas (brandstof voor vliegtuigen met zuigermotoren) kunnen gebruiken(heb dit zelf lange tijd gedaan met mijn crosser), dat heeft een octaan gehalte van ruim boven de 100.
En geloof me, er zijn al race/cross motoren vast gelopen doordat mensen met een blok dat was afgesteld op super 98, V-power gingen gebruiken en hierdoor in octaan gehalte naar beneden gingen: --> gevolg detonatie.
Over verdere voordelen van V-power: Volgens mij niet af nauwelijks, de vermogenswinst bij auto's zit in het later ingrijpen van de klopsensor en niet in schonere brandstof of andere onzin.
Conclussie: Nederlandse V-power niet gebruiken in je tweetakt, alleen geld verspilling.
Duitse V-power kun je gebruiken als je je blokje echt kritisch wil gaan afstellen.
AV-gas kun je krijgen bij ieder vliegveld, alleen is de vraag hoe ze er daar tegenover staan dat jij met je jerrycan daar komt tanken. Wij haalden het altijd bij Vliegclub Twenthe.
Houd er wel rekening mee dat het niet goedkoop is. Denk dat het op moment zo rond de euro 1,60 - 1,70 zit ofzo, als het niet meer is. Ik zou zeggen, rijd gewoon met Super 98. Dat is goed genoeg, zeker voor onze puch blokjes.
Houd er wel rekening mee dat het niet goedkoop is. Denk dat het op moment zo rond de euro 1,60 - 1,70 zit ofzo, als het niet meer is. Ik zou zeggen, rijd gewoon met Super 98. Dat is goed genoeg, zeker voor onze puch blokjes.
waarschijnlijk kan je het alleen met 200 liter tegelijk kopen...
ik had het ook voor mn crosser nodig en we kochten dat altijd met een paar tegelijk en dan onderling verdelen, anders is het niet te betalen.
verder zie ik het nut van v-power ook niet erg in eigelijk, zeker niet voor de minibikes.. gewoon lekker 98 tanken of 95 als ie daar niet op pingelt.
ik had het ook voor mn crosser nodig en we kochten dat altijd met een paar tegelijk en dan onderling verdelen, anders is het niet te betalen.
verder zie ik het nut van v-power ook niet erg in eigelijk, zeker niet voor de minibikes.. gewoon lekker 98 tanken of 95 als ie daar niet op pingelt.