Een paar jaar geleden kocht ik me eerste minibike ( een chinees ). Daar heb ik een paar weken mee gereden totdat de problemen opkwamen duiken. Toen stond er weer een nieuwe bike in de woonkamer ( ook weer een chinees ). Ik vind het zelf een stuk mooiere bike als de vorige. ( mooier frame )
Daar heb ik een paar maanden op rond gereden. Toen ging de carburateur lekken en nog enkele andere problemen. Toen heb ik hem onderhanden genomen.
Ik en me vriend begonnen met de carburateur schoon te maken. Dit verhielp al een stuk van het probleem. De benzine leidingen waren uitgehard!; Wij naar de brommerboer even een stukje slang halen. Net genoeg. Kregen we gratis mee Nou mooi. Wij komen thuis ik trek het slangetje van me filter..Breekt me filter.. terwijl ik het juist zo voorzichtig deed. Dus ook maar gelijk even stukje andere slang en benzine filter gehaald. We hebben er slicks onder gezet en de pakking tussen de uitlaat gedaan.
Ook hebben we slangenklemmetjes om de benzine leiding gedaan tegen het lekken.
Ik deed een bestelling voor die slang en dat filtertje, gelijk maar ff butterfly 16 mm erbij genomen ( wou ik al een tijdje en ik deed nu toch een bestelling ). Me ma zegt: Bestel dan voor die 5 euro nog maar wat anders erbij…wat is nou 5 euro.. heb je niks voor.. maarja ik maar een ngk racebougie gekocht.
Voor die butterfly carburateur heb je natuurlijk toch een retourleiding nodig.. ik die erbij bestellen. Gelijk me portemonnee leeg, maarja het probleem van het lekken is verledentijd.
Binnenkort ff Technigas gp1 uitlaat bestellen met snelgas betere kwaliteit. En waarschijnlijk nog een bigborekit.
Ook nog rocketkey en racemembraam van me vriend eringezet. Toen we toch bezig waren gelijk maar ff het vliegwiel verlicht.
16mm butterfly carburateur
race filter
slicks eropgezet
racemembraam
verlicht vliegwiel
rocketkey
NGK racebougie
Km teller
Nu genoeg gekletst jullie willen foto’s:
Hier me 1e minibike

Hier nog een foto van me 2e minibike

Ben hier me minibike aan het strippen

ff powerfiltertje eraf en gelijk schoongemaakt

Begonnen met me vliegwiel te verlichten

Hier het resultaat

Membraam eraf gehaald voor het racemembraam

Racemembraam

En toen kwam me pakketje van *geen sponsor* binnen

mm is kijken wat erinzit
M'n butterfly carburateur

De gehele kit

Gele benzine leiding

Retourleiding

ff km tellertje gekocht

ff benzine filtertje gekocht

NGK race bougie erbij besteld

Testrun om 12 uur in de tuin
[/url]: Nieuwe bike!
Hier dan de pics van me b1 ( let niet op de zooi! )

Blata 68 tands!