B1 Replica aan de kook?(Chinese waterkoeler)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- wimgrob
- forum gebruiker
- Berichten: 425
- Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
- Locatie: Blaricum n.h.
B1 Replica aan de kook?(Chinese waterkoeler)
Heb je problemen met de koeling van je watergekoelde "Chinees"?
Heb hier de oplossing !!!!!!
Heb bij een ouderwetse vakman een radiateur met pasklare slangenset laten maken.
Met een dop van een Fiat Uno op het vloeistofvaatje,dit werkt perfect !!!!
Wij zelf rijden altijd op indoorkartbanen en met de orginele radiateur kookte hij al na 3 rondjes.
Na montage van de nieuwe radiateurset hebben we 3 uur achter elkaar gereden en alleen gestopt om te tanken.
We hadden totaal geen problemen meer , de watertemperatuur was ongeveer 40 a 50 graden.
Wil je meer weten ?Bel dan gerust naar 06-17884490.
Groeten Wim Grob.
Heb hier de oplossing !!!!!!
Heb bij een ouderwetse vakman een radiateur met pasklare slangenset laten maken.
Met een dop van een Fiat Uno op het vloeistofvaatje,dit werkt perfect !!!!
Wij zelf rijden altijd op indoorkartbanen en met de orginele radiateur kookte hij al na 3 rondjes.
Na montage van de nieuwe radiateurset hebben we 3 uur achter elkaar gereden en alleen gestopt om te tanken.
We hadden totaal geen problemen meer , de watertemperatuur was ongeveer 40 a 50 graden.
Wil je meer weten ?Bel dan gerust naar 06-17884490.
Groeten Wim Grob.
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Is 40-50 graden niet een beetje aan de erg lage kant? Raakt op deze manier natuurlijk niet aan de kook, maar volgens mij kun je met deze temperatuur alle lessen verbrandingsleer wel overboord gooien.
Het lijkt me eerder dat er geen drukopbouw in het originele koelcircuit plaatsvind, waardoor het water wel erg vroeg aan de kook komt.
Ben benieuwd of andere mensen hier andere ervaringen mee hebben.
Het lijkt me eerder dat er geen drukopbouw in het originele koelcircuit plaatsvind, waardoor het water wel erg vroeg aan de kook komt.
Ben benieuwd of andere mensen hier andere ervaringen mee hebben.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
re te koud
Geen probleem als ie te koud is, gewoon met tape een deel van de radiateur afplakken net zoveel totdat de goede temperatuur bereikt is.
Gr Hank....
Gr Hank....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
beetje een heel dood en uit toptic omhoog gehaald vind je niet?anderson schreef:ik heb nooit problemen met de koeling
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Re: B1 Replica aan de kook?(Chinese waterkoeler)
weet je misschien ook waar ik zo'n dop vandaan ken halen zonder het van een auto af te slopenwimgrob schreef:Heb je problemen met de koeling van je watergekoelde "Chinees"?
Heb hier de oplossing !!!!!!
Heb bij een ouderwetse vakman een radiateur met pasklare slangenset laten maken.
Met een dop van een Fiat Uno op het vloeistofvaatje,dit werkt perfect !!!!
Wij zelf rijden altijd op indoorkartbanen en met de orginele radiateur kookte hij al na 3 rondjes.
Na montage van de nieuwe radiateurset hebben we 3 uur achter elkaar gereden en alleen gestopt om te tanken.
We hadden totaal geen problemen meer , de watertemperatuur was ongeveer 40 a 50 graden.
Wil je meer weten ?Bel dan gerust naar 06-17884490.
Groeten Wim Grob.
Re: B1 Replica aan de kook?(Chinese waterkoeler)
autosloophagenees schreef:weet je misschien ook waar ik zo'n dop vandaan ken halen zonder het van een auto af te slopenwimgrob schreef:Heb je problemen met de koeling van je watergekoelde "Chinees"?
Heb hier de oplossing !!!!!!
Heb bij een ouderwetse vakman een radiateur met pasklare slangenset laten maken.
Met een dop van een Fiat Uno op het vloeistofvaatje,dit werkt perfect !!!!
Wij zelf rijden altijd op indoorkartbanen en met de orginele radiateur kookte hij al na 3 rondjes.
Na montage van de nieuwe radiateurset hebben we 3 uur achter elkaar gereden en alleen gestopt om te tanken.
We hadden totaal geen problemen meer , de watertemperatuur was ongeveer 40 a 50 graden.
Wil je meer weten ?Bel dan gerust naar 06-17884490.
Groeten Wim Grob.