Het is een PCR motorblok met een koppeling erop.


We gebruiken 6,5 inch wielen waar we zwaarder bevestigingspunten aanlassen voor het achtertandwiel en de 160mm grote remschijven.

Op de volgende foto zie je hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. We gebruiken een voorvork van een Peugeot Buxy, remschijven van een Rush Challenger, rempompen van een Yamaha Aerox (dus niet mechanisch maar met remvloeistof) en een kappenset van een Polini 911.

De aandrijfverhouding van een kart komt niet overeen met een minibike omdat je achter al bijna met een 90 tands tandwiel moet rijden en die is groter dan het achterwiel zelf. Ook de draairichting is net andersom dus er moet een tandwielset in komen die tegelijkertijd de draairichting omdraaid. De dunne kartketting kunnen we daardoor een heel stuk korter maken en naar het achtertandwiel gaan we een Puch maxi ketting gebruiken.
Om dit allemaal kwijt te kunnen op het blok moeten we aluminium platen gaan frezen waar we het motorblok tussen kunnen schroeven, en het "tandwielenfabriek" in kunnen verwerken.

Op de volgende foto's hebben we de wielen met de remschijven in de mal gezet en zijn we bezig om het blok uit te lijnen. De voorvork hebben we aangepast (zonder vering) en in de kroonplaten zitten heel wat frees uren in, alles lekker grof maar dat mag ook wel met zo'n grof blok.



Als rempompen gebruiken we die van een Yamaha Aerox om het "gevaarte" ook nog te kunnen bedwingen.

De komende weken zullen we jullie op de hoogte houden in deze topic over het verloop van deze bouw.
Groeten William en Hans