Ik heb het probleem van het afstellen van de koppeling proberen oplossen door het maken van een testbank.
Op deze manier is het mogelijk om buiten je blok om de koppeling te kunnen afstellen en in beeld brengen wat er gebeurd bij wijzigen van div onderdelen.
Heb een oude motor gebruikt met een toerental van 2800 rpm, daarna een overbrening d.m.v. getande riem van 3 : 1 daardoor is een max toerental van 7500 rpm haalbaar.
Maar het geheel moet ook nog traploos regelbaar zijn dit heb ik berijkt om daarvoor een freqentie regelaar te gebruiken.
Door deze regelunit kun je het toerental traploos regelen, en het toerental van de motor nog verder opvoeren ik behaal nu een toerental van 10500 rpm aan de as waar de koppeling op zit.
Daarnaast kunnen we het werkelijke toerental van de koppeling aflezen tijdens het testen.
Af te lezen toerental tijdens het testen.
Naast het af te lezen toerental moeten we ook nog wat hebben om tekunnen kijken of ze alle drie op het zelfde toerental naar buiten komen.
Hiervoor gebruik ik een traploos regelbare scoop lamp kun je tijden het draaien de koppeling per schoentje bekijken of deze naar buiten komt het lijkt dan net of de koppeling stilstaat maar draait toch.
Koppeling gemonteerd op de as dit op de zelfde manier als op de krukas, dit voor PUCH en FABRIEKS koppelingen.
Het geheel is niet al te groot en dus vrij mobiel en uiteindelijk nog een leuk kleurtje gegeven het oog wil ook wat.