Vlammen en knallen uit de uitlaat met HPI.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Vlammen en knallen uit de uitlaat met HPI.
hallo, ik had even een vraag over mijn hpi onsteking, deze vonkt wel maar hij staat volgens mij niet op het juiste tijdstip, want als ik hem wil starten, geeft hij een harde knal met een Behoorlijke! vlam uit de tailpipe.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
De onsteking staat duidelijk niet goed. Het is niet moeilijk, maar je moet wel even weten hoe het moet. Misschien dat onderstaande link meer duidelijkheid verschaft.
http://www.hpi.be/Handleiding_Universel ... g_2003.htm
http://www.hpi.be/Handleiding_Universel ... g_2003.htm
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..

NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Stel de ontsteking rechtsdraaiend af. Een voorontsteking van 2,5 mm is wel het minste om geen vlammen te krijgen. Vergeet de originele Puchwaarde omdat er een toerentalafhankelijke verlatingscurve inzit.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Koen
- forum gebruiker
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
- Locatie: Beek (Montferland)
- Contacteer:
Met een beetje technisch inzicht, een goede afstel (mm onder bdp) tool en de HPI handleiding kun je er ook uitkomen.
Het onderstaande stukje heeft rkpdude een keer op het forum geplaatst. Als het je nu niet meer lukt..
"Ik kan je er wel het nodige over deze onsteking vertellen.
Eigenlijk heb je er een stroboscoop lamp bij nodig om
te kunnen zien of je je onsteking goed heb staan.
Maar in ieder geval staat er op de buitenring de
letters hpi waar in de p meestal een puntje geboord zit.
Schroef de grondplaat op je carter met deze i ergens bovenin,
Maakt niet zoveel uit. Zet nu je zuiger tussen de 2 en 3
mm voor bovenste dode punt (doe dit met een schuifmaat oid).
Zet nu de rotor zo vast op de krukas dat het
u vormpje met het streepje erin recht tegenover de i van hpi staat.
Als het goed is moet het nu werken, maar alleen
met een stroboslamp kun je daadwerkelijk zien of het nu
goed staat."
Het onderstaande stukje heeft rkpdude een keer op het forum geplaatst. Als het je nu niet meer lukt..
"Ik kan je er wel het nodige over deze onsteking vertellen.
Eigenlijk heb je er een stroboscoop lamp bij nodig om
te kunnen zien of je je onsteking goed heb staan.
Maar in ieder geval staat er op de buitenring de
letters hpi waar in de p meestal een puntje geboord zit.
Schroef de grondplaat op je carter met deze i ergens bovenin,
Maakt niet zoveel uit. Zet nu je zuiger tussen de 2 en 3
mm voor bovenste dode punt (doe dit met een schuifmaat oid).
Zet nu de rotor zo vast op de krukas dat het
u vormpje met het streepje erin recht tegenover de i van hpi staat.
Als het goed is moet het nu werken, maar alleen
met een stroboslamp kun je daadwerkelijk zien of het nu
goed staat."
ik heb het vanmidag met een schuifmaat geprobeerd, en toen ik hem starte liep ie meteen perfect
kende me eigen bike niet meer terug,dat dat zo fel kan zijn, als ik gas geef komt hij gewoon om hoog ,echt hartstikke mooi!. iig bedankt voor de beschrijfingen allemaal. gr dave

125cc 4 takt zelfbouw Proton style