.
Ik heb genomen: een puchblok, en een honda mbx cilinder.
en een scootercilinder.
Ik heb de oude boutgaten van mijn puchblok, gestopt met alu sierboutjes.
deze heb ik vastgelijmd met loctite, en heb het geheel een aantal dagen goed laten drogen.
daarna heb ik van de scooter cilinder de tapgaten overgenomen, en deze in het blok geboord.
in dit geval heb ik m8 genomen, maar m7 kan ook.
(de roze stippen zijn de nieuwe gaten, de blauwe stippen zijn de gestopte orginele gaten)
tevens heb ik de carters mede onder handen genomen(toevallig had ik nog een blokje van de sobw, dus exact eender gemaakt)
Ik heb de scooter cilinder af laten draaien, omdat ik ander de carters te ver moest uit frezen.
Het is wel duidelijk dat het hier om een 50 cc gaat.
de cilinder heb ik af laten draaien op 47,8mm.
dat is de orginele blok binnenmaat.
LET OP!! van de voet van de cilinder heb ik niks afgehaald!!!
Ik heb van de oude mbx cilinder, de inlaat afgezaagd.
en effe snel het blok inelkaar gehangen van hoe het geheel eruit komt te zien.
als ik alles voorgoed gaat monteren, zal ik meerdere foto's bijvoegen, zoals het opvullen van de cilinder, het monteren van de inlaat, en het doorboren/frezen van de inlaat op het carter.
uiteraard zal ik ook de waterpomp en de koeling meenemen!
Xander