hier vast wat fotos van me cilinder

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

#mikey#

hier vast wat fotos van me cilinder

Bericht door #mikey# »

hier zijn vast wat fotos van me cilinder voor me zelf bouwertje waar ik mee bezig ben .
cilinder is een 70 athena komt een 17 mm amal op
het frame word een frame van hank kok met een grc voor vork

oja ik zet er ff een link bij want fotos posten hier gaat dus echt niet meer weet nie wat ik fout doe .http://www.evtnijkerk.nl/kk_1000002.html
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Vanuit mijn tuning ervaringen snap ik iets niet..

Het spruitstuk en het membraamgat in de cilinder worden goed groot gemaakt. Alle vulling zal daarna door het kleine gat in de cilinder wand moeten..

Ik zou het een en ander opvullen met defcon en een goed niet te groot membraam monteren met stuffler..
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Tja, typisch geval van Grote-Gaten-Snel-Klaar-Tuning :D
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Precies..

Ik heb behoorlijk veel verbetering gehaald door het een en ander aan inlaatoppervlakte te verkleinen.
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Koen schreef:Vanuit mijn tuning ervaringen snap ik iets niet..

Het spruitstuk en het membraamgat in de cilinder worden goed groot gemaakt. Alle vulling zal daarna door het kleine gat in de cilinder wand moeten..

Ik zou het een en ander opvullen met defcon en een goed niet te groot membraam monteren met stuffler..


Stuffler??? Ken ik nog niet... wat is het ??
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Het zorgt ervoor dat de oppervlakte in het membraam niet te groot wordt t.o.v. het carburateur oppervlak.

Op de onderstaande foto kun je er een zien, deze wordt in het membraam geplaatst.

Afbeelding
#mikey#

Bericht door #mikey# »

het inlaat gat en het inlaat spruitstuk zijn NIET groter gemaakt alleen de gietranden zijn weg gehaald zodat er een snellere vullen plaats vind !!
en er is niks gepolijst alleen ruw geflowd voor een goed luchtbrandstof mengsel

grote gaten snel klaar tuning???????????????????????????
hmm beetje jammer dat jullie er zo over denken maar goed wie ben ik ?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

en er is niks gepolijst alleen ruw geflowd voor een goed luchtbrandstof mengsel


Hebben we het over polijsten gehad?

Of je hier van flowen kunt spreken... dat betwijfel ik..

Dan moet er toch meer gebeuren dan het afwerken (giet randen verwijderen) van de cilinder..
#mikey#

Bericht door #mikey# »

weet je wat we zullen het allemaal wel zien jongens wat ie straks op de baan doet toch ?
ik ben ook maar een amateur pfffffff
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Succes met je project verder!
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

#mikey# schreef:het inlaat gat en het inlaat spruitstuk zijn NIET groter gemaakt alleen de gietranden zijn weg gehaald zodat er een snellere vullen plaats vind !!
en er is niks gepolijst alleen ruw geflowd voor een goed luchtbrandstof mengsel

grote gaten snel klaar tuning???????????????????????????
hmm beetje jammer dat jullie er zo over denken maar goed wie ben ik ?


Je hoeft je niet aangevallen te voelen ofzo :roll:

Maar om zoals jij zelf zegt een betere vulling te krijgen, zou ik of een ander spruitstuk pakken of het spruitstuk flink opvullen.

Maar als jij daar als "tuner" andere gedachten over hebt, moet je dat zelf weten.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Xander

Bericht door Xander »

ik heb het toendertijd zo gedaan..
let niet op het vulstukje, het heeft een lange tijd in de kast gelegen, en is wat vervormd door de benzine wat er nog opzat..
het gaat om het idee :roll:

Foto1: het geheel.
Foto2: membraam opgevuld.
foto3: membraam leeg.

http://groups.msn.com/_Secure/0XQAaA78cSG9Q7BY!UrHHhK7Zk2Bc!mBEBKF6DlUIus7rcl6F!ncBhNMzV03psMild6AHpwnbtLhLqGn5IUTN1OE7p7zQ12vdkVEcP!kD4AveE04ifpsw15kQXRbl*kisKZnuTkypxtg/membraam%20eurocilindro%2050cc.JPG?dc=4675503354232843037

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Xander.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

en wat waren volgens jou de vooruitgangen.. en de voordelen...

ben er wel benieuwd naar :)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
#mikey#

Bericht door #mikey# »

ik zal ff een oude cilinder pakken en op gaan vullen dan zal ik die ook is op de superflow monteren kijken wat het scheeld ik laat het zo snel mogelijk weten
Xander

Bericht door Xander »

btere cartervulling, je blok loopt gewoon lekkerder.
standaard had de cilinder iets van 5pk, met een promacc een rotor, en een 21mm carb, zegt genoeg dus.

Xander.
Plaats reactie