indoor mini bike bij kartplaza te Nijverdal.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
indoor mini bike bij kartplaza te Nijverdal.
OP dindag de 28 dwecember was het weer zover, je kon bij kartplaza in Nijverdal weer indoor mini bike.
Ondanks de sneeuw waren er toch nog 31 rijders, 2 rijders zijn weggestuurd ondat ze geen beschermde kleding hadden en dat is toch wel verplicht.
er loopt niet voor niks een rode kruis medewerker.
Maar ondanks dat was het leuk en gezellig en in januari doen we dit weer
een fijn uiteinde en een goed mini bike 2005
slick 96.
Ondanks de sneeuw waren er toch nog 31 rijders, 2 rijders zijn weggestuurd ondat ze geen beschermde kleding hadden en dat is toch wel verplicht.
er loopt niet voor niks een rode kruis medewerker.
Maar ondanks dat was het leuk en gezellig en in januari doen we dit weer
een fijn uiteinde en een goed mini bike 2005
slick 96.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Jup
wat ik heb gehoord..
Het doel is 1 of 2 keer terecht te kunnen in Nijverdal, Kartplaza, op de zondag ochtend..
Vind ik een prima plan !!
was erg geslaagd, lekker druk, geen rare dingen gebeurd, en iedereen hield zich netjes aan de regels
GReetz
wat ik heb gehoord..
Het doel is 1 of 2 keer terecht te kunnen in Nijverdal, Kartplaza, op de zondag ochtend..
Vind ik een prima plan !!
was erg geslaagd, lekker druk, geen rare dingen gebeurd, en iedereen hield zich netjes aan de regels

GReetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Hoi minibikeliefhebbers
Wij waren ook met 5 minibikes naar Nijverdal gekomen
We waren om 7 uur vertrokken en door de sneeuwval waren we er pas om kwart voor 10 (normaal ± 1uur 50 min)
De accomodatie zag er schitterend uit maar na een paar rondjes gereden te hebben vonden wij de baan toch een beetje tegenvallen hoor!
Dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Het was een aaneenschakeling van bochten en het asvalt was heel ruw en oneffen ik heb zelfs afgescheurde dempers en blokbouten gezien.
Maar de grip was daarintegen super.
Op een normale zondag zou ik hier niet meer naar toe gaan gezien de afstand en dat we de baan toch een beetje tegen vonden vallen ook al was deze 850m lang (ik heb wel ontzettend staan genieten van Kevin Valk die ik bijna niet meer herkende met zwart haar)
Ook het verplichte rijden met dicht vizier vond ik een beetje te ver gaan
omdat je volgens (slick 96)de organisator een stukje rubber in je ogen kon krijgen.
(wat er overigens door de ondergrond genoeg lag)
Dat heel veel bikers door de temperatuur verschillen met beslagen vizieren rondreden vond ik wel verre van veilig (maar wie ben ik)
Zoals ik al zei voor mij en ons voorlopig geen herhaling hier
Maar mischien tot ooit
Wij waren ook met 5 minibikes naar Nijverdal gekomen
We waren om 7 uur vertrokken en door de sneeuwval waren we er pas om kwart voor 10 (normaal ± 1uur 50 min)
De accomodatie zag er schitterend uit maar na een paar rondjes gereden te hebben vonden wij de baan toch een beetje tegenvallen hoor!
Dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Het was een aaneenschakeling van bochten en het asvalt was heel ruw en oneffen ik heb zelfs afgescheurde dempers en blokbouten gezien.
Maar de grip was daarintegen super.
Op een normale zondag zou ik hier niet meer naar toe gaan gezien de afstand en dat we de baan toch een beetje tegen vonden vallen ook al was deze 850m lang (ik heb wel ontzettend staan genieten van Kevin Valk die ik bijna niet meer herkende met zwart haar)
Ook het verplichte rijden met dicht vizier vond ik een beetje te ver gaan
omdat je volgens (slick 96)de organisator een stukje rubber in je ogen kon krijgen.
(wat er overigens door de ondergrond genoeg lag)
Dat heel veel bikers door de temperatuur verschillen met beslagen vizieren rondreden vond ik wel verre van veilig (maar wie ben ik)
Zoals ik al zei voor mij en ons voorlopig geen herhaling hier
Maar mischien tot ooit
Op het bovenstaande stukje wil ik graag even reageren.
Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!
Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.
Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..
Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Vizier open of dicht? Waarom zit er een vizier op een helm??
Bij het NK wordt er streng op toegezien of deze wel of niet dicht zit.
Dus tijdens een training ook, doe je niet mee aan het NK..
Jammer dan, voor iedereen gelden dezelfde regels.
Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!
Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.
Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..
Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Vizier open of dicht? Waarom zit er een vizier op een helm??
Bij het NK wordt er streng op toegezien of deze wel of niet dicht zit.
Dus tijdens een training ook, doe je niet mee aan het NK..
Jammer dan, voor iedereen gelden dezelfde regels.
Laatst gewijzigd door Koen op wo 29 dec 2004, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor je vizier zijn er overigens verschillende anti besla systemen te koop.
Ik heb voorop de motor een versie die je in je aan de binnen kant op je vizier plakt om zo het beslaan te voorkomen.
Ik denk dat het ook wel goed is om een baan te hebben die wat moeilijker is, misschien komt er zo een scheiding tussen de mensen die sereus willen oefenen/trainen en mensen die voor de lol rijden.
Maar goed heb nog geen ervaring met op kartbanen rijden, dus kan mijn mening er verder niet over geven.
Ik moet ze gewoon allemaal een keer afgaan
Daans
Ik heb voorop de motor een versie die je in je aan de binnen kant op je vizier plakt om zo het beslaan te voorkomen.
Ik denk dat het ook wel goed is om een baan te hebben die wat moeilijker is, misschien komt er zo een scheiding tussen de mensen die sereus willen oefenen/trainen en mensen die voor de lol rijden.
Maar goed heb nog geen ervaring met op kartbanen rijden, dus kan mijn mening er verder niet over geven.
Ik moet ze gewoon allemaal een keer afgaan

Daans
Ik vind het een mooie baan.Koen schreef:Op het bovenstaande stukje wil ik graag even reageren.
Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!
Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.
Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..
Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Gelukkig niet teveel rechte stukken, want dat is niks voor mijn chinees

En omdat er veel bochten in zitten, kan ik toch nog redelijk mee komen
met die niet zo snelle Mini van mij. Ik weet zeker, dat de mensen die ik hier voorblijf, dat die mij op een snelle baan het snot voor de ogen rijden!
En, je leert er lekker sturen

Ben er dus de volgende keer weer lekker bij, dan met een snellere mini

Groeten.
vizier gesloten
Een vizier moet je gesloten hebben omdat er iets en meestal komt het dan in je ogen terecht, maar laat je vizier dan iets los heb je geen probleem, op de baan van stadskanaal moet je eens zien wat een rubber je aan je bandjes hebt plakken en zoiets schiet los maar goed wij van slick 96 vinden het veilig met het vizier dicht. wat me wel opvalt dat er rijders rijden bijna zonder protectie, kennen die asfalt ecceem ????
o ja die uitlaat demper was bij ons gescheurd maar dat is normaal gebeurt overal.
o ja die uitlaat demper was bij ons gescheurd maar dat is normaal gebeurt overal.
Dat het een ideale leerschool is dat klopt maar daarvoor was ik daar niet!Koen schreef:
Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!
Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.
Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..
Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Ik moet het ook niet van mijn vermogen hebben maar ik was toch
één van de snellere zelfbouwers daar.
Ik weet niet waarom er een vizier op een helm zit (grapje)Vizier open of dicht? Waarom zit er een vizier op een helm??
Bij het NK wordt er streng op toegezien of deze wel of niet dicht zit.
Dus tijdens een training ook, doe je niet mee aan het NK..
Jammer dan, voor iedereen gelden dezelfde regels.
Maar ze moeten dit mischien van tevoren even vermelden
En niet iemand rijdend op de baan laten controleren en die dan bij jouw je vizier dicht komt doen. (of met een pitbord)op dat moment vond ik met dicht vizier zeker zo gevaarlijk
Het was alleen maar een mening hoor!
Koen jij bent vast lid van slick hihi (ben je de klap al een beetje teboven)
Re: Daans
Die anti besla systemen en of middeltjes moet je maar bij je hebben !
Ik denk niet dat er een scheiding moet komen (en zo moeilijk is de baan nu ook weer niet)Daans schreef:Ik denk dat het ook wel goed is om een baan te hebben die wat moeilijker is, misschien komt er zo een scheiding tussen de mensen die sereus willen oefenen/trainen en mensen die voor de lol rijden.
Ik denk dat je je mening pas kan geven zoals je al zei als je meer ervaring hebt en op meerdere indoorbanen heb gereden
Wij hebben tot nu toe op vijf verschillende banen gereden op verschillende bikes in drie jaar tijd
Zoals ik al zei iemand anders denkt er waarschijnlijk ook anders over
Mening geven mag natuurlijk altijd heBouke schreef:
Ik denk niet dat er een scheiding moet komen (en zo moeilijk is de baan nu ook weer niet)
Ik denk dat je je mening pas kan geven zoals je al zei als je meer ervaring hebt en op meerdere indoorbanen heb gereden
Wij hebben tot nu toe op vijf verschillende banen gereden op verschillende bikes in drie jaar tijd
Zoals ik al zei iemand anders denkt er waarschijnlijk ook anders over

Daans
Was jij met die grijze sendai?ArjanR1 schreef:Ik vind het een mooie baan.Koen schreef:Op het bovenstaande stukje wil ik graag even reageren.
Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!
Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.
Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..
Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Gelukkig niet teveel rechte stukken, want dat is niks voor mijn chinees![]()
En omdat er veel bochten in zitten, kan ik toch nog redelijk mee komen
met die niet zo snelle Mini van mij. Ik weet zeker, dat de mensen die ik hier voorblijf, dat die mij op een snelle baan het snot voor de ogen rijden!
En, je leert er lekker sturen![]()
Ben er dus de volgende keer weer lekker bij, dan met een snellere mini![]()
Groeten.