Ontsteking japanse mini's
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Ontsteking japanse mini's
Heeft al iemand een keer zo'n sendai of soortgelijks losgehaalt en de ontsteking bekeken?
Ik wil nog steeds een keer een elektronische ontsteking op mijn puchblok mini, en de alternatieven zijn mij toch nog wel iets te duur.
Als je een HPI bekijkt, die kost iets van 200 euro...
Ik weet wel dat er waarschijnlijk geen vervroeging in de sendai's zit, maar dat vind ik niet zo belangerijk.
Ik wil nog steeds een keer een elektronische ontsteking op mijn puchblok mini, en de alternatieven zijn mij toch nog wel iets te duur.
Als je een HPI bekijkt, die kost iets van 200 euro...
Ik weet wel dat er waarschijnlijk geen vervroeging in de sendai's zit, maar dat vind ik niet zo belangerijk.
spoelen en pick-up plus vleigwiel en bobine van een nieuwer type tomos (met electr. onsteking) met een CDI van een honda ofzo... tomos CDI wil weleens inhouden....
grondplaat en vliegwiel kunnen zo overgezet worden, je moet alleen wel op de timing letten, aangezien een tomosblok linksom draait en een een puch 1speedblok rechtsom.
grondplaat en vliegwiel kunnen zo overgezet worden, je moet alleen wel op de timing letten, aangezien een tomosblok linksom draait en een een puch 1speedblok rechtsom.
Had zelf ook een sendai blokje liggen, heb hiervan ook is de onsteking eraf gehaald, achter het vliegwiel zit op het carter een plastick grijs kapje, als je deze eraf haalt zitten daar achter contactpuntjes. Het lijkt dus een onsteking als een polini, maar hij werkt in princiepe het zelfde als een puch onsteking. Haal dat kapje er maar is af dan zal je het zien.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
jah idd, als je een sendai blokje zo ziet kun je niet voorstellen dat daar contact punten in zitten, maar ze zitten er echt! ze zijn echt achter het vliegwiel weggebouwd. bij een puch zit de bobine op de gronplaat, en die zit dus aan de binnekant van het vliegwiel(intern) en bij een sendai is dit dus het zelfde geval, maar dan aan de buitenkant. Gr
dat lijkt mij ook niet, maar al helemaal niet omdat deze d.m.v contactpunten werkt. als jij bijv je blokje gaat opvoeren, en hij gaat flink in de toeren draaien, dan zal die onsteking dat niet houden denk ik. laat staan dat je hem rijdend krijgt, omdat een krukas van een sendai een heel andere grondplaat heeft, en een veel kleinere diameter van de krukas. Gr
ik zit te zoeken op het carter maar kan geen grijs kapje vinden?
of bedoel je dat hij IN het carter zit dat je hem moet splitsen?
edit:
carter gesplitst geen contactpunten alle onderdelen bekeken
srry maar ik trek je conclusie erg in twijvel..
volgens mij is het toch een cdi
p.s ik heb het nu over een sendai aikido van maximaal 8 weken oud

of bedoel je dat hij IN het carter zit dat je hem moet splitsen?
edit:
carter gesplitst geen contactpunten alle onderdelen bekeken
srry maar ik trek je conclusie erg in twijvel..
volgens mij is het toch een cdi
p.s ik heb het nu over een sendai aikido van maximaal 8 weken oud
Laatst gewijzigd door cittalover op wo 03 aug 2005, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.