uitlaat verlassen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
uitlaat verlassen
wie kan mij vertelle hoe ik het beste een scooteruitlaat kan verlassen en met welk materiaal ik dat moet doen.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
als je een scooteruitlaat pas wilt maken op een Puchblok:
wat heb je nodig:
- Uitlaat,
- Los stuk ijzer, om een nieuwe flens te maken, een scooterflens past namelijk niet op je puch cilindertje. Flens van 3/4mm is voldoende..
- Oude uitlaatbocht, bijvoorbeeld van een Kreidler, die zijn lekker dik.
je zaagt de uitlaat op verschillene punten, het liefst door de lasjes heen, omdat dit makkelijk en mooier opnieuw te lassen is
Passen meten, paar nieuwe stukken bocht erin, en het moet lukken.
Hier een voorbeeld hoe ik het heb, heb er ook een extra tussenfelsn btussen gemaakt, omdat ik de uitlaat anders niet van mijn mini af kon halen !

Succes !
wat heb je nodig:
- Uitlaat,
- Los stuk ijzer, om een nieuwe flens te maken, een scooterflens past namelijk niet op je puch cilindertje. Flens van 3/4mm is voldoende..
- Oude uitlaatbocht, bijvoorbeeld van een Kreidler, die zijn lekker dik.
je zaagt de uitlaat op verschillene punten, het liefst door de lasjes heen, omdat dit makkelijk en mooier opnieuw te lassen is
Passen meten, paar nieuwe stukken bocht erin, en het moet lukken.
Hier een voorbeeld hoe ik het heb, heb er ook een extra tussenfelsn btussen gemaakt, omdat ik de uitlaat anders niet van mijn mini af kon halen !
Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
uitlaat verlassen
bedankt dat jullie me deze goede informatie hebben gegeven zal ik nog hard nodig hebben want dit id de eerste keer dat ik een scooter uitlaat ga verlassen
Jo Untiej Mini Racing:
Wat is het verschil met die scooteruitlaat,en de proma cc????(in vermogen)
Ben wel benieuwd.
Ik was bezig om een scoot uitlaat onder de mini te bouwen tot ik hoorde dat het niet veel nut had.
Dus nu heb ik het ff links laten liggen,en bezig gegaan met dingen die moesten gebeuren.
Wat is het verschil met die scooteruitlaat,en de proma cc????(in vermogen)
Ben wel benieuwd.
Ik was bezig om een scoot uitlaat onder de mini te bouwen tot ik hoorde dat het niet veel nut had.
Dus nu heb ik het ff links laten liggen,en bezig gegaan met dingen die moesten gebeuren.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
idd...scooteruitlaten zijn voor hoogtoerigere cilinders....Koen schreef:Een scooteruitlaat heeft naar mijn mening alleen nut bij een snelle setup; snelle cilinder, elektronische onsteking e.d.
Heb je bijvoorbeel een airsal cilinder met orignele ontsteking, dan is een proma uitlaat de beste uitlaat.
eigenlijk zit er geen verschil in een puchuitlaat en een scooteruitlaat...
2-takt is 2-takt...alleen omdat puchjes normaliter minder toeren draaien....zijn de uitlaten qua maten iets anders...
er is via de search een topic te vinden...welke uitlaat hoogtoerig is en welke laagtoerig is....voor scooters:)
als je je toerental weet....dan helpt dat je een goed eind...
s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
welke uitlaat had je in ged88??stefano schreef:Jo Untiej Mini Racing:
Wat is het verschil met die scooteruitlaat,en de proma cc????(in vermogen)
Ben wel benieuwd.
Ik was bezig om een scoot uitlaat onder de mini te bouwen tot ik hoorde dat het niet veel nut had.
Dus nu heb ik het ff links laten liggen,en bezig gegaan met dingen die moesten gebeuren.
in vermogen zit veel verschil...een uitlaat kan je score zo verbreken..is best een belangrijk onderdeel:)
alleen denken de meeste ''scooteruitlaat is sneller'' ik moet er een hebben....
maar als je weinig toeren draait..haal je meer uit een laag/middeltoerige uitlaat dan een hoogtoerige die ze werk neit kan doen:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Het probleem is dat ik niet weet hoeveel hij draait.
Dit omdat ik nog steeds niet heb kunnen rijden omdat ik geen voorvork en geen remmen heb.
mn setup is nu
polini 65-(nog) niet getuned
17 mm carb+4 kleps membraam.
opgevulde krukas+pas gemaakte carters
selektra binnen rotor
proma cc
6,5 " wielen
vertanding 14/24
Wat denk je?
Dit omdat ik nog steeds niet heb kunnen rijden omdat ik geen voorvork en geen remmen heb.
mn setup is nu
polini 65-(nog) niet getuned
17 mm carb+4 kleps membraam.
opgevulde krukas+pas gemaakte carters
selektra binnen rotor
proma cc
6,5 " wielen
vertanding 14/24
Wat denk je?
als jeje scooteruitlaat verlast, moet je niet stukken ertussen gan zetten, of ertussenuitzagen.
een uitlaat met schotten voldoet ook niet echt op een puchje.
een expansie is de oplossing, ikzelf heb een evo uitlaat, is erg hoogtoerig, ik draai een 50cctje, dus persoonlijk vind ik dat dat wel kan.
als je met een 70, met dus veel meer compressie veel rpm gaat draaien, help je alles sneller kapot.
dan kun je beter bijv een promacc nemen, dan heb je lekker veel koppel, of iets in de richting van een gianelli shot, of een yasuniR.
die uitlaten draaien minder rpm en hebben lekker veel koppel, en een brede powerband.
zodat je bij bijv iets meer rpm goed wegkomt, maar als je koppeling aangrijp(je blokje dipt in in rpm) dan ook.
Mijn mening, Xander.
een uitlaat met schotten voldoet ook niet echt op een puchje.
een expansie is de oplossing, ikzelf heb een evo uitlaat, is erg hoogtoerig, ik draai een 50cctje, dus persoonlijk vind ik dat dat wel kan.
als je met een 70, met dus veel meer compressie veel rpm gaat draaien, help je alles sneller kapot.
dan kun je beter bijv een promacc nemen, dan heb je lekker veel koppel, of iets in de richting van een gianelli shot, of een yasuniR.
die uitlaten draaien minder rpm en hebben lekker veel koppel, en een brede powerband.
zodat je bij bijv iets meer rpm goed wegkomt, maar als je koppeling aangrijp(je blokje dipt in in rpm) dan ook.
Mijn mening, Xander.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ikzelf rijd met
65 polini nog nie getuned
16mm dell phbg
21mm malossi 4 klepper
HPI volgende week
carters pas
Metrakit scootpijpje
vind hem goed presteren, heeft een brede powerband, en in verhouding beter als de CC op deze setup
denk dat de setup om meer uitlaatvermogen vraagt als je er een CC onderhangt..
65 polini nog nie getuned
16mm dell phbg
21mm malossi 4 klepper
HPI volgende week
carters pas
Metrakit scootpijpje
vind hem goed presteren, heeft een brede powerband, en in verhouding beter als de CC op deze setup
denk dat de setup om meer uitlaatvermogen vraagt als je er een CC onderhangt..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
gokken is zonde...stefano schreef:Het probleem is dat ik niet weet hoeveel hij draait.
Dit omdat ik nog steeds niet heb kunnen rijden omdat ik geen voorvork en geen remmen heb.
mn setup is nu
polini 65-(nog) niet getuned
17 mm carb+4 kleps membraam.
opgevulde krukas+pas gemaakte carters
selektra binnen rotor
proma cc
6,5 " wielen
vertanding 14/24
Wat denk je?
je moet ff je voorvork enz. fixxen datj e kan rijden...
daarna km teller erop...van fiets of rijd naast een scooter oid..
dan reken je het om met je bandenmaat en snelheid en tandwielverhouding...
dan kom je je toeren te weten..
jaap's puchcalculator;)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/