ALLES OVER FABRIEKS KOPPELINGEN
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
ALLES OVER FABRIEKS KOPPELINGEN
Hallo minibikers ik heb inmiddels als veel vragen gezien over de fabrieks koppelingen.
Daarom hier een topic over de fabrieks koppelingen.
Ik wil allen jullie vragen, hier alleen vragen te stellen over deze koppelingen, dit om voor deze topic voor iedereen overzichtelijk te houden, en snel je vragen terug te kunnen vinden.
Over dit soort koppelingen zal deze topic gaan.
Als eerste een hulp middel om je koppeling te demonteren en vast te zetten of los te maken.
Een schijf met 6 stuks gaatjes er in drie stuks vallen over de asjes van de koppeling, de andere drie worden gebruikt om de schijf vast te zetten met drie boutjes in de tapgaatjes van de koppeling.
Hier is te zien dat er in de midden een extra schijfje zit om hem als poelietrekker te gebruiken.
Hier zie je het boutje in de koppeling zitten.
Door het middelste schijfje weg te laten kan je daardoor een dop steken om je moer los en vast te draaien.
Hier een aantal tips om je schoentjes niet gelijk op te roken.
1. Kontroleer de kom op oneffen heden aan de binnen zijde, mocht deze ruw zijn aan de binnen zijde opschuren met water prof schuurpapier zo fijn mogelijk, de kom moet namelijk spiegelglad zijn op het loopvlak.
2. Laat de koppeling een aantal maal rustig op temperatuur komen en weer afkoelen.
3. Stel hem de eerste tijd niet te hoog af in toeren alles moet even de tijd krijgen om op elkaar in te loopen.
4. Contoleer regelmatig de veer spanning, namelijk als de schoentjes slijten wordt de speling tussen schoentje en kom grooter en moet de veer verder ingedrukt worden, wat als gevolg heeft dat je meer slip krijgt, en het aangrijp toerental stijgt, en omdat de slijtage langzaam gaat heb je het niet snel door, met als gevolg een groote stof en rookwolk en weg schoentjes.
5. Mochten je schoentjes het na bepaalde tijd toch begeven kun je altijd contact met mijn opnemen.
GR HK Racing...
Daarom hier een topic over de fabrieks koppelingen.
Ik wil allen jullie vragen, hier alleen vragen te stellen over deze koppelingen, dit om voor deze topic voor iedereen overzichtelijk te houden, en snel je vragen terug te kunnen vinden.
Over dit soort koppelingen zal deze topic gaan.
Als eerste een hulp middel om je koppeling te demonteren en vast te zetten of los te maken.
Een schijf met 6 stuks gaatjes er in drie stuks vallen over de asjes van de koppeling, de andere drie worden gebruikt om de schijf vast te zetten met drie boutjes in de tapgaatjes van de koppeling.
Hier is te zien dat er in de midden een extra schijfje zit om hem als poelietrekker te gebruiken.
Hier zie je het boutje in de koppeling zitten.
Door het middelste schijfje weg te laten kan je daardoor een dop steken om je moer los en vast te draaien.
Hier een aantal tips om je schoentjes niet gelijk op te roken.
1. Kontroleer de kom op oneffen heden aan de binnen zijde, mocht deze ruw zijn aan de binnen zijde opschuren met water prof schuurpapier zo fijn mogelijk, de kom moet namelijk spiegelglad zijn op het loopvlak.
2. Laat de koppeling een aantal maal rustig op temperatuur komen en weer afkoelen.
3. Stel hem de eerste tijd niet te hoog af in toeren alles moet even de tijd krijgen om op elkaar in te loopen.
4. Contoleer regelmatig de veer spanning, namelijk als de schoentjes slijten wordt de speling tussen schoentje en kom grooter en moet de veer verder ingedrukt worden, wat als gevolg heeft dat je meer slip krijgt, en het aangrijp toerental stijgt, en omdat de slijtage langzaam gaat heb je het niet snel door, met als gevolg een groote stof en rookwolk en weg schoentjes.
5. Mochten je schoentjes het na bepaalde tijd toch begeven kun je altijd contact met mijn opnemen.
GR HK Racing...
Laatst gewijzigd door *HANK* op di 11 jan 2005, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
tandwiel verhouding
De goede tandwiel verhouding.
Hier een tip, wat is de goede tandwiel verhouding voor een fabrieks en of Chinese minibike.
Als ik het goed heb is het standaard 6 voor om 68 achter voor een Chinese minibike, maar dat is voor indoor niet aan te raden, ik geef het advies om toch minimaal 6 om 72 of 6 om 74 te rijden.
De meesten, als ik het zo hier en daar gehoord heb, komen aan het einde van het rechte stuk niet eens vol gas.
Hier een tip je moet op 3/4 van het rechte stuk eingelijk volgas zitten die 1/4 kan je makkelijk volgas blijven rijden, maar daar door ben je bij bocht uitkomen veel sneller weg, en dus op de ronde sneller.
En het spaart je koppeling, want hij loopt veel makkelijker door in toeren, wat inhoud dat je veel minder slip hebt op je koppeling.
Hier een tip, wat is de goede tandwiel verhouding voor een fabrieks en of Chinese minibike.
Als ik het goed heb is het standaard 6 voor om 68 achter voor een Chinese minibike, maar dat is voor indoor niet aan te raden, ik geef het advies om toch minimaal 6 om 72 of 6 om 74 te rijden.
De meesten, als ik het zo hier en daar gehoord heb, komen aan het einde van het rechte stuk niet eens vol gas.
Hier een tip je moet op 3/4 van het rechte stuk eingelijk volgas zitten die 1/4 kan je makkelijk volgas blijven rijden, maar daar door ben je bij bocht uitkomen veel sneller weg, en dus op de ronde sneller.
En het spaart je koppeling, want hij loopt veel makkelijker door in toeren, wat inhoud dat je veel minder slip hebt op je koppeling.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
Tandwielen
Hallo
Ja als je niet anders hebt moet je 6 om 68 gaan rijden.
Ja ik denk dat zoiets ook wel voor een polini kopeling te maken is, dan doel je op een 2 schoens koppeling neem ik aan.
Succes met rijden zaterdag.
Gr HK Racing..
Ja als je niet anders hebt moet je 6 om 68 gaan rijden.
Ja ik denk dat zoiets ook wel voor een polini kopeling te maken is, dan doel je op een 2 schoens koppeling neem ik aan.
Succes met rijden zaterdag.
Gr HK Racing..
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Prachtig uitgewerkt project ... vakmanschap heet zoiets!!!
Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om de koppeling op een vaste boorkop te plaatsen. Als je dan de snelheid (toerental) van de boormmachine stelsel matig verhoogt, moet je toch ook kunnen zien wanneer de koppelings schoentjes (al dan niet gelijktijdig) uit elkaar gaan???
Heb ik het goed of is het allemaal toch nog zo simpel niet???
Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om de koppeling op een vaste boorkop te plaatsen. Als je dan de snelheid (toerental) van de boormmachine stelsel matig verhoogt, moet je toch ook kunnen zien wanneer de koppelings schoentjes (al dan niet gelijktijdig) uit elkaar gaan???
Heb ik het goed of is het allemaal toch nog zo simpel niet???
boormachine
Hallo
Het gaat niet lukken met een boormachine, wel eens een boortol gezien die 9000 toeren maakt?
Daarnaast valt het niet mee op zonder stroboscoop lamp te bepalen welk schoentje te laat of te vroeg komt.
Dus zo simpel is het allemaal niet.
Gr HK Racing..
Het gaat niet lukken met een boormachine, wel eens een boortol gezien die 9000 toeren maakt?
Daarnaast valt het niet mee op zonder stroboscoop lamp te bepalen welk schoentje te laat of te vroeg komt.
Dus zo simpel is het allemaal niet.
Gr HK Racing..
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- Rainman51
- forum gebruiker
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
- Locatie: Brakel, België
- Contacteer:
jongens, nog nooit van een toerentellertje gehoord voor op een minibike?
Handig om de koppeling slip te bepalen en ook je max toeren op het rechte stuk.
Wie serieus bezig is met racen zou toch op zijn minst een toerenteller moeten hebben.
De toerentellers die karts gebruiken zijn ideaal! klein en betrouwbaar
Handig om de koppeling slip te bepalen en ook je max toeren op het rechte stuk.
Wie serieus bezig is met racen zou toch op zijn minst een toerenteller moeten hebben.
De toerentellers die karts gebruiken zijn ideaal! klein en betrouwbaar
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Laatste test
Hallo allemaal.
Zondag 30 jan gaan we de koppelingen die de benodigde aanpassingen hebben ondergaan testen op de baan in zaltbommel.
1 stuks koppeling in mijn waterkoeler, en een in de snelle Cinees van Wim Grob.
We hebben twee soorten materiaal voor de schoentjes.
Ook hebben we nog wat aanpassingen aan het koppelings huis gedaan voor een betere koeling.
En we rijden met de juiste vertanding voor een indoor baan.
We denken dat het zo aardig voor elkaar is.
Gr HK Racing...
Zondag 30 jan gaan we de koppelingen die de benodigde aanpassingen hebben ondergaan testen op de baan in zaltbommel.
1 stuks koppeling in mijn waterkoeler, en een in de snelle Cinees van Wim Grob.
We hebben twee soorten materiaal voor de schoentjes.
Ook hebben we nog wat aanpassingen aan het koppelings huis gedaan voor een betere koeling.
En we rijden met de juiste vertanding voor een indoor baan.
We denken dat het zo aardig voor elkaar is.
Gr HK Racing...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
heb de net mijn koppeling aardig sfgesteld maar als ik ga rijden. dan rijd het tot de 20 a 30 rustig en blijft hij op het zelfde toerental rijden en dan ineens knalt hij weg als een gek tot hij op zijn top is
wat kan dat wezen denk zelf dat de koppeling nog strakker moet. sproerer maat is goed bougie is aardig van kleur
mzzl
wat kan dat wezen denk zelf dat de koppeling nog strakker moet. sproerer maat is goed bougie is aardig van kleur
mzzl