Daarom hier een topic over de fabrieks koppelingen.
Ik wil allen jullie vragen, hier alleen vragen te stellen over deze koppelingen, dit om voor deze topic voor iedereen overzichtelijk te houden, en snel je vragen terug te kunnen vinden.
Over dit soort koppelingen zal deze topic gaan.
Als eerste een hulp middel om je koppeling te demonteren en vast te zetten of los te maken.
Een schijf met 6 stuks gaatjes er in drie stuks vallen over de asjes van de koppeling, de andere drie worden gebruikt om de schijf vast te zetten met drie boutjes in de tapgaatjes van de koppeling.
Hier is te zien dat er in de midden een extra schijfje zit om hem als poelietrekker te gebruiken.
Hier zie je het boutje in de koppeling zitten.
Door het middelste schijfje weg te laten kan je daardoor een dop steken om je moer los en vast te draaien.
Hier een aantal tips om je schoentjes niet gelijk op te roken.
1. Kontroleer de kom op oneffen heden aan de binnen zijde, mocht deze ruw zijn aan de binnen zijde opschuren met water prof schuurpapier zo fijn mogelijk, de kom moet namelijk spiegelglad zijn op het loopvlak.
2. Laat de koppeling een aantal maal rustig op temperatuur komen en weer afkoelen.
3. Stel hem de eerste tijd niet te hoog af in toeren alles moet even de tijd krijgen om op elkaar in te loopen.
4. Contoleer regelmatig de veer spanning, namelijk als de schoentjes slijten wordt de speling tussen schoentje en kom grooter en moet de veer verder ingedrukt worden, wat als gevolg heeft dat je meer slip krijgt, en het aangrijp toerental stijgt, en omdat de slijtage langzaam gaat heb je het niet snel door, met als gevolg een groote stof en rookwolk en weg schoentjes.
5. Mochten je schoentjes het na bepaalde tijd toch begeven kun je altijd contact met mijn opnemen.
GR HK Racing...