carter ontluchting opvang systeem
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
carter ontluchting opvang systeem
Hallo,
Weet iemand een makkelijke manier om de carter ontluchting (bij een puch blok) zo te maken dat je er een slangetje op aan kunt sluiten en zo de boel kan opvangen?
Bij het NMC rijden ze er allemaal maar volgens mij.
Ik heb alleen geen zin/tijd/kennis om het hele blok uit elkaar te halen.
Groeten,
Daans
Weet iemand een makkelijke manier om de carter ontluchting (bij een puch blok) zo te maken dat je er een slangetje op aan kunt sluiten en zo de boel kan opvangen?
Bij het NMC rijden ze er allemaal maar volgens mij.
Ik heb alleen geen zin/tijd/kennis om het hele blok uit elkaar te halen.
Groeten,
Daans
CARTERONTLUCHTING.
Hallo daans
Je tapt m6 draad in het ontluchtings gaatje, pak je een m6 boutje van +/_ 20 mm lang, daar boor je een gaatje in van niet groter dan 2 mm in de lengte van het boutje.
Dan zaag je het kopje van het boutje af en lijmt dat in het tapgaatje van je blok.
Stuk benziene slang van 20 cm erop en vastmaken onder je zitje en klaar.
Gr HK Racing...
Je tapt m6 draad in het ontluchtings gaatje, pak je een m6 boutje van +/_ 20 mm lang, daar boor je een gaatje in van niet groter dan 2 mm in de lengte van het boutje.
Dan zaag je het kopje van het boutje af en lijmt dat in het tapgaatje van je blok.
Stuk benziene slang van 20 cm erop en vastmaken onder je zitje en klaar.
Gr HK Racing...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Wat ik heb gedaan:
gat geboord in het ontluchtingsgat bovenop: m6, en er een Ventiel verloop in gedraaid. hierin zit een gat..
op dit verloop de je een slangetje die ik naar een Fotorolletje-huls heb laten leiden
gaatje in de deksel..en slangetje erin en het rolletje ergens monteren !
Fotorolletjemanier AlA Wim vd Steeg & Joost vd Woude manier
Greetz
Jeroen
gat geboord in het ontluchtingsgat bovenop: m6, en er een Ventiel verloop in gedraaid. hierin zit een gat..
op dit verloop de je een slangetje die ik naar een Fotorolletje-huls heb laten leiden
gaatje in de deksel..en slangetje erin en het rolletje ergens monteren !
Fotorolletjemanier AlA Wim vd Steeg & Joost vd Woude manier
Greetz
Jeroen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
daans schreef:Begrijp ik het goed dat alleen markie's manier uitgevoerd kan worden zonder het blok open te halen?
Daans
Yup
er valt mischien een heel klein stukkie alu naar binnen!
of.....niet op letten!
of.....olie aftappen...filteren....en weer in je carter mikken
filteren gaat mooi in een koffiefilter!!
Filter in een trechter..olie d'r in ...ff wachtu....schoon is je olie!!
Succes
Wim
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
lekken van bovenuit het gaatje zal de motor niet snel doen..
maar kans bestaat, bij bijvoorbeeld giga druk in het blok wat tog ontstaat door wrijvingen.. of als je valt !.. en je mini beland op de kop..
en olie is glad.. wil je niet verliezen en overheen rijden
maar kans bestaat, bij bijvoorbeeld giga druk in het blok wat tog ontstaat door wrijvingen.. of als je valt !.. en je mini beland op de kop..
en olie is glad.. wil je niet verliezen en overheen rijden
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !