Afstellen van Binnen rotor ontsteking
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Afstellen van Binnen rotor ontsteking
Hallo,
Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn minibike goed af te stellen. Het komt nu allemaal een beetje in de goede richting. Behalve me ontsteking. Deze moet ik opnieuw afstellen!
Alleen ik krijg hem niet goed :( Zie de foto
Op de foto is een pijltje te zien op de rotor hier zit het grootste magnetich veld! Maar kan iemand mij vertellen Waar deze moet staan voor een goede afstelling Hoppelijk kan iemand mij dit vertellen.
verder heb ik de volgende onderdelen er onder:
Leovince scooter uitl,met carbon demper,
Cilinder,Athena 70cc 4 kleps met membraam
Hogedruk cilinderkop,
Rito race krukas,
M.v.d Race koppeling, Van hz bromshop
M.v.d dicht tandwiel,
binnen-rotor race ontsteking,
20mm delortho valstroomcarb met open kelk
Spoelpoorten uitgevreest,
Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn minibike goed af te stellen. Het komt nu allemaal een beetje in de goede richting. Behalve me ontsteking. Deze moet ik opnieuw afstellen!
Alleen ik krijg hem niet goed :( Zie de foto
Op de foto is een pijltje te zien op de rotor hier zit het grootste magnetich veld! Maar kan iemand mij vertellen Waar deze moet staan voor een goede afstelling Hoppelijk kan iemand mij dit vertellen.
verder heb ik de volgende onderdelen er onder:
Leovince scooter uitl,met carbon demper,
Cilinder,Athena 70cc 4 kleps met membraam
Hogedruk cilinderkop,
Rito race krukas,
M.v.d Race koppeling, Van hz bromshop
M.v.d dicht tandwiel,
binnen-rotor race ontsteking,
20mm delortho valstroomcarb met open kelk
Spoelpoorten uitgevreest,
Deze onstekingen hebben geen merkteken. Hij vonkt daar waar het magneet materiaal overgaat in de rotor. Deze overgang moet je bij het bepaald aantal mm voor bdp bij de pickup sensor zetten. De enigste manier om deze onsteking dan goed af te stellen is met een stroboscoop. Dan weet je of hij te vroeg of te laat vonkt of juist goed.
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Re: Afstellen van Binnen rotor ontsteking
Bassie M schreef:Hallo,
,
Hoi
dit is inderdaad een zundapp ontsteking
nomaal gesproken zet je je zuiger op 't goede ontstekingspunt, inderdaad 't merk teken in't midden van de opnemer, en klaar is klara
maar......een zundapp draai linksom, en een puchie rechtsom!
je opnemer is nu omgedraaid gemonteerd!
wat de vorige eigenaar verteld.....een beetje verdraaien tot ie goed staat
dat werkt dus niet!!!
je hebt absoluut een stroboskooplamp nodig om deze ontsteking goed af te stellen
Andijk is niet echt in de buurt, anders had ik je graag ff geholpen,
of.....je zou bijvoorbeeld naar Nijverdal kunnen komen (de 23e), stel ik 'm netjes af....
kun je daarna gelijk je ontsteking fatsoenlijk testen...op de baan!
lukt dat niet....dan moet je maar ff op zoek naar een stroboskooplamp,
of iemand die zo'n ding heeft!!
Veel succes
Wim
Re: Afstellen van Binnen rotor ontsteking
ja is niet echt in de buurt. Maar nijverdal is voor mij ook niet echt in de buurt dat is nog 2.11 uur rijden. Ik rijd meestal in grootebroek en wel is in huizen.
Mij buurman had wel een strobodcoop lamp maar die kon alleen op een bobine. Dus Ik ga nog ff informeren hier in de buurt enz.
Mij buurman had wel een strobodcoop lamp maar die kon alleen op een bobine. Dus Ik ga nog ff informeren hier in de buurt enz.
- John_W
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ben benieuw wel tijdstip jullie dan met de stoboscoop afstellen. Heb zelf een HPI met curve en ben lang aan het zoeken geweest voor de juiste afstelling. Heb diverse mensen gesproken die met een stroboscoop afstellen, maar als je om graden of mm voorontsteking vraagt, krijg je meestal niet de juiste antwoorden.
Laat maar eens weten wat de juiste voorontsteking moet zijn.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
John_W schreef:Ben benieuw wel tijdstip jullie dan met de stoboscoop afstellen. Heb zelf een HPI met curve en ben lang aan het zoeken geweest voor de juiste afstelling. Heb diverse mensen gesproken die met een stroboscoop afstellen, maar als je om graden of mm voorontsteking vraagt, krijg je meestal niet de juiste antwoorden.
Hoi
bij een standaard setup (geen overmatige toeren)
tussen de 0.8mm en de 1.2mm
HPI: (vanwege de vervroeging) 3mm voorontsteking
deze ontsteking: (geen vervroeging maar wel hoge toerentallen)2 tot 2.5mm
Okiedokie?
Wim
even to the point..........dit is MEGA offtopic, en brengt de vraagsteller in verwarring!
@Bassie M
de vraag van John heeft zijdelinks wel met je vraag te maken
je moet inderdaad de vooronsteking afstellen op 2mm bdp
iemand die ervaring heeft met afstellen, en jou gaat helpen, of als je 't zelf gaat doen, heeft deze gegevens nodig!!
Ggrrrttzz
Wim