Membraam op carter?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer:
Membraam op carter?
Wat zal het best/hardst rijden
1 - 65cc polini / 70cc athena (beiden met membraam)
2 - gewone 70cc (met 6spoelpoorten) en dan membraam op het carter maken?
3 - of 65 polini/ 70 athena met membraam op carter?
Kan iemand mij de voor en nadelen geven van de setups?
(de overige dingen die invloed hebben even buiten beschouwing laten)
1 - 65cc polini / 70cc athena (beiden met membraam)
2 - gewone 70cc (met 6spoelpoorten) en dan membraam op het carter maken?
3 - of 65 polini/ 70 athena met membraam op carter?
Kan iemand mij de voor en nadelen geven van de setups?
(de overige dingen die invloed hebben even buiten beschouwing laten)
to finish first, you first have to finish!!
Een uitlaat maakt of breekt een twee takt motor.. dat is eigenlijk het belangrijkste onderdeel naast een goede cilinder met de juiste timing.de overige dingen die invloed hebben even buiten beschouwing laten..
Een athena of polini (beide membraam) en dan een membraam op de carter maken zal niet veel uitmaken. Het is zelfs nadelig voor de polini, je verliest een poort.
Persoonlijk vind ik de athena 6 poorter (wel met een goede timing) en membraam op de carter een sterke aanrader. Onder andere Roel boekt er goede resultaten mee.
Een polini met 4 kleps membraam loopt erg goed, maar slijt ook zeer hard. De bovengenoemde athena setup heeft daar echt geen last van.
Dus ik zou kiezen voor een membraam gestuurde athena met een goed membraam op de carter. Een leuke, maar niet te hoge timing er in frezen, een fatsoenlijke uitlaat en een goede cilinderkop. Daarnaast al het andere netjes verzorgen, dan heb je meer vermogen als een polini. En veel en veel duurzamer.
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer:
bedankt voor de info!
Maar de 70cc athena heb je als gewone cilinder, en met membraam, zit daar verder nog verschil in (kwa spoelpoorten en timing)
en b.v. een 70cc airsal met 6spoelpoorten(is stuk goedkoper) is niet aan te raden?
En in hoeverre maakt het uit waar je de inlaat op het carter maakt?
Maar de 70cc athena heb je als gewone cilinder, en met membraam, zit daar verder nog verschil in (kwa spoelpoorten en timing)
en b.v. een 70cc airsal met 6spoelpoorten(is stuk goedkoper) is niet aan te raden?
En in hoeverre maakt het uit waar je de inlaat op het carter maakt?
to finish first, you first have to finish!!
deze raad ik zelfs zeer sterk af.en b.v. een 70cc airsal met 6spoelpoorten(is stuk goedkoper) is niet aan te raden?
de airsal is een grappig cilindertje voor de beginners, maar niet voor races, bamicilinder

ne, even serieus. airsa heeft een zeer brakke wand, en nog brakkere kwaliteit van zuigers.....
spoelkanalen zijn helemaal niet goed.
je kunt het geld wat je hebt bespaard bij de aankoop van de cilinder, 2x dubbel uitgeven om de cilinder fatsoenlijkt e laten rijden.
dus, beter een andere cilinder zoals athena.
of polini, die kost alleen iewat meer zuigertjes.
Xander.
ja uhm, ligt d'r aan of je de boosterpoorten als extra poorten rekend! dan kom je ook op 6!
Nog een er bestaat wel een eurokit 6 poorter toch?
http://www.yes2mms.nl/getdatapubbig.php?id=403321055
http://www.yes2mms.nl/getdatapubbig.php?id=403210735
Nog een er bestaat wel een eurokit 6 poorter toch?
http://www.yes2mms.nl/getdatapubbig.php?id=403321055
http://www.yes2mms.nl/getdatapubbig.php?id=403210735
Hier zit een Polini 4-kleps membraan kitje op.
Hmm de 2e keer dat ik alu lastte maar gelijk membraan blokje erop gelast.


Laatst gewijzigd door Gast op do 20 jan 2005, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
De koelribben zijn van de bovenkant van de cilinder er bijna helemaal af(op de buitenste 2 na dan).
Op 1mm na ofzo. Carb zit 1mm van de bovenkant van de cilinder. Dus ik kan niet verder.
Misschien komt het door de cilinder (Airsal) maar kan ook goed komen doordat ik een dellortho 18mm carb heb. Misschien is het vlotterbakje hiervan groter?
Ik zal wel eens een foto maken als het in elkaar zit.
Ik heb er al wel mee gereden, maar toen had ik het blokje waar het membraan kitje op zit met kneedbaar metaal van bison gemaakt. Maar dat bleek niet sterk genoeg.
Op 1mm na ofzo. Carb zit 1mm van de bovenkant van de cilinder. Dus ik kan niet verder.

Misschien komt het door de cilinder (Airsal) maar kan ook goed komen doordat ik een dellortho 18mm carb heb. Misschien is het vlotterbakje hiervan groter?
Ik zal wel eens een foto maken als het in elkaar zit.
Ik heb er al wel mee gereden, maar toen had ik het blokje waar het membraan kitje op zit met kneedbaar metaal van bison gemaakt. Maar dat bleek niet sterk genoeg.
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer:
Zijn die spruitstukken ook klant en klaar te koop?
Laatst gewijzigd door SkeurijzeR.tk op vr 21 jan 2005, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
to finish first, you first have to finish!!
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer:
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer: