Ik heb een Sendai Kendo en ik was gisteren even een stukje gaan rijden alleen overal lagen plassen, dus ik rij recht door een plas en me minibike slaat af. Toen heb ik heel veel keer aan die trekstarten zitten trekken en toen ging ie aan, maar op volle gas reed ie maar 30km/h ofzo en maakte een gek geluidje. Maar nu krijg ik me minibike helemaal niet meer aan
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Alvast harstikke bedankt!
Is er geen water door het luchtfilter naar binnen gekomen, deze zit toch boven het achterwiel.
Als er water naar binnen gezogen is kan dit aardig wat schade aanrichten in de cilinder.
Dit is namelijk een probleem bij fabrieks minibikes, je moet er voor zorgen dat er geen spatwater bij het luchtfilter kan komen.
Gr HK Racing..
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
water in de caborateur probeer dat is das vaak zo want dan
heeft hij niet genoeg te verbranden
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
Reinig de luchtfilter en preventief kan je de bougie kap en de kop van de bougie (ontstekings kaars) inspuiten met contactspray van Würth. De spray houdt water en vuil weg en zorgt voor een nette en zuivere onsteking zonder verlies. Doe ik altijd bij m'n oldtimers en nooit geen problemen meer!!!
Sorry dat ik zo laat reageer maar heb de hele avond moeten werken. Maar ik heb mijn filter er dus al uitgehaald en die zwarte spons in de benzine gelegd en daar kwam heel veel zand vanaf. Carburateur heb ik er nog niet afgehaald.. En ik zal morgen wel is kijken of m'n bougie wel vonkt.
In ieder geval alvast bedankt voor de tips!
Is er geen water door het luchtfilter naar binnen gekomen, deze zit toch boven het achterwiel.
Als er water naar binnen gezogen is kan dit aardig wat schade aanrichten in de cilinder.
Dit is namelijk een probleem bij fabrieks minibikes, je moet er voor zorgen dat er geen spatwater bij het luchtfilter kan komen.
Gr HK Racing..
Zou het dus kunnen zijn dat heel me cilinder kapot is? Want als ik aan de trekstarter trek hoor je de uitlaat heel even pruttelen en dan stopt ie meteen weer.
hoezo cilinder niet stuk kan best
als je water naar binnen zuigt krijg je waterslag
water is namelijk niet samendrukbaar en dan pers je je zuiger stuk
of met massel je zuigerveren
maar dit merk je want dan heb die geen compresie meer of lage compresie
leo schreef:hoezo cilinder niet stuk kan best
als je water naar binnen zuigt krijg je waterslag
water is namelijk niet samendrukbaar en dan pers je je zuiger stuk
of met massel je zuigerveren
maar dit merk je want dan heb die geen compresie meer of lage compresie
niet kapot omdat hij af en toe loopt
is je zuiger of veren kapot, dan heb je geen compressie en krijg je hem nooit aan de praat
daariom
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !