heb vandaag een Chinese minibike gekocht voor 35 euro. zag er wel redelijk uit maar ik weet dat de kwaliteit bagger is van die dingen. ik ga hem waarschijnlijk helemaal strippen en dan een voor een alles spuiten. uiteindelijk wil ik er een oranje bike van maken bijv zo iets: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... TM_125.jpg
uitlaatdemper's zijn van de uitlaat afgebroken omdat een clojo er mee gevallen was. dus dat word een dagje creatief zijn met laselectrodes en een stuk metaal . ik heb al een uitlaat demper van een gianelli, die wil ik er onder gooien. hoop dat die dan weer een stukje harder loopt! hebben jullie nog tips om hem goedkoop op te voeren? zitten er ook nog ergens begrenzers in die je eruit kan halen?ik zat er aan te denken om een grotere carb. erop te gooien van een grasmaaier met ongeveer 16 mm carb.(grasmaaier is 4-takt) alleen mijn vraag is werkt dit wel?
vandaag heb ik de uitlaat wat aangepast, heb er ipv. die demperloze uitlaat een gianelli scooteruitlaat demper op gegooit. ik ga vanavond even checken wat voor geluid er uit zal komen. ik hoop snerpend
zo, vandaag eindelijk me uitlaat afgerond. hij loopt wel lekker en er komt een mooi gedempt geluidje uit. alleen over de snelheid ben ik niet zo zeer tevreden. hij liep 40/45 op de scooterteller en had eigenlijk wel gehoopt dat hij rond de 50/60 zou liggen. een vriend van me zei dat me trekveertjes ook versleten waren omdat hij een dip heeft als die wilt optrekken. zou het ook aan de snelheid kunnen liggen als die veertjes versleten zijn? of ligt het ergens anders aan? bijv. de afstelling?
jochem schreef:zo, vandaag eindelijk me uitlaat afgerond. hij loopt wel lekker en er komt een mooi gedempt geluidje uit. alleen over de snelheid ben ik niet zo zeer tevreden. hij liep 40/45 op de scooterteller en had eigenlijk wel gehoopt dat hij rond de 50/60 zou liggen. een vriend van me zei dat me trekveertjes ook versleten waren omdat hij een dip heeft als die wilt optrekken. zou het ook aan de snelheid kunnen liggen als die veertjes versleten zijn? of ligt het ergens anders aan? bijv. de afstelling?
Mvg,
Jochem
Ga eerst maar met de hoofd sproeiers klooien , jij zegt dat hij een dip geeft dus probeer eerst maar een kleiner sproeiertje .
Kijken of dat wat helpt
er word wel gezegt sproeiers mijn staar je koppeling gewoon niet te laag in toeren. Wanneer die dan optrekt is het ook waardeloos! Sproeier kan ook abernaturlich.
vandaag en gister heel me blok uitelkaar gehaald eventjes gekeken hoe het eigenlijk allemaal in elkaar zit. de dingen die vies waren even netjes schoon gemaakt en wat dingetjes ingevet met motul olie hoop er vandaag weer op te kunnen rijden. ik weet al waarschijnlijk waar het probleem zit van de snelheid. de bandjes heb ik even aan gevoeld en die waren zo goed als ZACHT. dus die ga ik even oppompen en dan weer een testritje maken