Er zitten hier een aantal zelfbouwers op het forum. Ik ben zelf ook een beetje aan het prutsen, alleen heb ik niet de juiste machines tot mijn beschikking.
Is er iemand hier op het forum die voor mij dingen als balhoofdplaten e.d. kan frezen?
Ik wil dit laten frezen ui 10mm dik alu plaat en kan een tekening aanleveren in bv. DXF formaat.
Balhoofdplaten frezen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
zijn wel een paar mensen hier die dat kunnen, zullen dat ook vast wel voor je doen tegen een kleine vergoeding.
MAAR..
hoe ik mijn kroonplaten heb gemaakt:
was 2cm dik.
de platen waren rechthoekig, maar hadden al wel de goeie dikte en hoogte. de breedtie was ook niet verkeerd. Hierna heb ik de gaten uitgetekent, kaarsrecht.. en in alle berekende gaten een klein gaatje geboord van M6, en steeds groter boren.
Het gat voor je balhoofdpen 10mm, en de gaten voor mijn voorvorkpoten waren 25mm
Hierna had je dus 2 geboorde platen alluminium zonder mooie vorm.
Bij beide gaten voor de poten een gleuf gemaakt aan 1 kant, zodat je die met een Boutje bij elkaar kon trekken.
Gevolg: Het gat van 25mm werd iets krapper, en je voorvorkpoot werk geklemt. ( zelfde idee als voorvorken van Polini, GRC, enz)
Daarna de randen mooi afgewerkt, en je hebt 2 kroonplaten
-------------------
Maar je kunt dus ook, zoals jij wilt, iemand zoeken die de platen voor jou even kan frezen dmv tekeningen.
Zorg er dan wel voor dat je goeie tekeningen hebt met juiste maten enzo
Hoop dat je misschien wat aan mijn info hebt
Succes !
MAAR..

was 2cm dik.
de platen waren rechthoekig, maar hadden al wel de goeie dikte en hoogte. de breedtie was ook niet verkeerd. Hierna heb ik de gaten uitgetekent, kaarsrecht.. en in alle berekende gaten een klein gaatje geboord van M6, en steeds groter boren.
Het gat voor je balhoofdpen 10mm, en de gaten voor mijn voorvorkpoten waren 25mm
Bij beide gaten voor de poten een gleuf gemaakt aan 1 kant, zodat je die met een Boutje bij elkaar kon trekken.
Gevolg: Het gat van 25mm werd iets krapper, en je voorvorkpoot werk geklemt. ( zelfde idee als voorvorken van Polini, GRC, enz)
-------------------
Maar je kunt dus ook, zoals jij wilt, iemand zoeken die de platen voor jou even kan frezen dmv tekeningen.
Zorg er dan wel voor dat je goeie tekeningen hebt met juiste maten enzo

Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
en krijg jij geen speling?Untiej Mini Racing schreef:zijn wel een paar mensen hier die dat kunnen, zullen dat ook vast wel voor je doen tegen een kleine vergoeding.
MAAR..![]()
was 2cm dik.
-------------------
Zorg er dan wel voor dat je goeie tekeningen hebt met juiste maten enzo![]()
Succes !
ik heb een balhoofdset van een fiets etc...maar die lagerschalen gaan bewegen bij veel kr8
ik kan die lagerschalen er niet uitfrezen omdat het 33,4 is ofzo.
dus ik wil een randje van 2mm diep eruit draaien of kotteren..
zodat die lagerschalen niet kunnen verschuiven.
de rest heb ik hetzelfde als jouw

het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/