65cc polini rijd harder met 12mm dan met 17mm

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Gast

65cc polini rijd harder met 12mm dan met 17mm

Bericht door Gast »

Hey , ben vandaag een hele tijd aan het kloten geweest om me gister gemonteerde polini goed af te stellen. Ik heb dus een 65cc polini een standaard onsteking en een standaard (strakker gezette) koppeling. Nou heb ik er een 12mm op zitten met een 66 sproeier en hij gaat als de brandweer maar ik heb er ook een 17 mm op gezet en dan krijgt die gewoon veel te veel benzine met een 70 sproeier verzuipt compleet ... met die 66 sproeier rijd die wel een stuk beter maar nog steeds minder dan die 12mm ..... is dit raar of normaal ??

Gister trouwens getest naast de auto 65 km/h en een klein rukkie aan je stuur en wheelies bij het leven :twisted:
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

polini

Bericht door dennis »

wat voor carb is het een bing of een delo en wat voor luchtfilter gebruik je.af stellen blijft lastig te groot sproeier gaat hij verzuipen of viertakeren te klein kost je cilinder let wel op met je polini voor warm lopers.wat doet hij prezies met 66sproeier opdie 17mm carb
dennis
ps ik weet zeker dat de 17mm veel beter moet lopen dan een 12mm
Gast

Bericht door Gast »

die 17mm is een opgeboorde 12mm ... misschien dat het daar aan ligt, maar lijkt me stug. Die 17mm met een 66 sproeier lijkt hij net ff te weinig benzine te krijgen, maar met een 70 sproeier verzuipt die gelijk en is er niet normaal mee te rijden ... , gebruik helemaal geen lucht filter. Kan ook niet met het frame waar het blokkie in hangt , is een beetje raar gemaakt.

Rij trouwens benzine 1:40 om de kans op warmloper al iets te verkleinen

ps: Wat is eigenlijk beter bing of delorto ?
Laatst gewijzigd door Gast op do 12 jun 2003, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

hey man is het wa geworden meej da polini geval ik zie je nog op msn mazeltjes :roll:
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

die 17mm is een opgeboorde 12mm

ps: Wat is eigenlijk beter bing of delorto
een opgeboorde 12 naar 17 is dus zonde van de 12mm. Die kun je met een gerust hart in de hoek van de schuur smijten. Je hele venturie is weg en de verhoudingen zijn helemaal naar de klote geholpen. Hou maar eens een orginele 12 en 17 naast elkaar dan zul je zien dat niet alleen de doorgang groter is, maar alles is een beetje groter. een 12 kun je wel iets opboren, maar groter dan 14 zou ik niet gaan. Je kunt dus beter een dellorto kopen. Die lopen veel beter en zijn ook beter op het hele gebied af te stellen. alleen al omdat er 3 sproeiers inzitten. Let er op dat je eerst met een grote sproeier begint en dan naar beneden afstellen. Bij een te kleine sproeier wordt alles veel te heet en zal je je polini onnodig belasten, ook al smeer je 1 op 40.....

#31
Gast

Bericht door Gast »

rkp dude heeft gelijk, 17mm uit een 12, ik d8 dat 14-15 het grootst uitgeboorde was.. ennuh, ik weet niet hoe oud je polini is, maar anders moet je ff heel voorzichtig met een licht vijltje lans de rand v/d zuiger gaan, dan kan daar olie tussen kome voor koeling. Plek bij polini voor vastloper is trouwens inlaatpoort.. :)
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

cilinder 65cc polini

Bericht door Ronnie »

Bij een polini 65cc met een standaard polini spruitstuk hoef je niet groter
te gebruiken dan een 15mm carburateur.
Dit komt gewoon door de doorlaat en het type membraam dat polini standaard gebruikt.
Mijn ervaring met een 15/15 SHA delorto hierop is uitstekend.
Je kunt hem hiermee zo afstellen dat de ontsteking het op toeren nog net aankan.
Maar wil je nu wel een 17mm, gebruik dan een polini 4-kleps membraam van een peugot 103.
Je kunt dan zelf een keuze maken van 16 t/m 20mm carburateur.
Dit membraam past namelijk precies op de montage punten van de cilinder, je moet daar dan alleen wat koelribben aanpassen.
De carburateur komt dan boven je cilinderkop te zitten.
Zorg voor je koppeling dat je wat gewicht van je koppelingsschoenen wegneemt, dit werkt 10x beter dan de veren straker zetten.
De grondplaat van de koppelingsschoenen moet ook nog verstevigd worden anders trekt deze zo krom.
Maak hiervoor aan de andere kant ook een grondplaat zodat de schoenen tussen 2 platen zitten ingeklemd.
Of maak zelf 1 nieuwe zwaardere .

sucses
Gesloten