vraagje over mijn voortandwiel dat op het blok zit
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
vraagje over mijn voortandwiel dat op het blok zit
hallo ik heb een vraagje ik wou mijn ketting op mijn mini gaan leggen maar nu kwam ik er achter dat het tandwiel dat op het blok zit bijn niet te draaien is wat kan dit zijn en hoe is dit op te lossen????????
www.t-1racing.tk
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
dat van die bougie is dus onzin. wanneer je het voortandwiel draait draait ook het secundaire tanwiel in je blok, en die grijpt in op het tanwiel wat op je koppelingshuis zit. Als jij het voortandwiel niet kunt draaien staat of de as vast van het voortandwiel, of je koppelingshuis staat vast. Haal ff je koppelingsdeksel los en je koppeling eruit. en als je ook het koppelingshuis eruithaalt weet je meteen welke van de twee de boosdoener is.
#31
#31
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
die koppeling erafhalen bedoel je?
Nou je haalt eerst die deksel eraf, dan het koppelingsdekseltje doormiddel van het weghalen van de grote borgveering. Dan zie je een moer die je los moet halen. Hiervoor moet je wel de krukas tegen houden. Ik heb hiervoor iets gemaakt om dat te doen, maar je kunt dit op meerdere manieren doen. Nou en zit je koppeling nog vast op een konus die dmv een zelfgemaakt trekkertje los moet trekken. Met een stripje en twee boutjes is dit wel te maken. En als dat los is zie je een segerring die je ff los moet halen, en dan kun je je koppelingshuis eruit trekken. Let wel op de vulringen voor en achter het huis..
suc6 #31
Nou je haalt eerst die deksel eraf, dan het koppelingsdekseltje doormiddel van het weghalen van de grote borgveering. Dan zie je een moer die je los moet halen. Hiervoor moet je wel de krukas tegen houden. Ik heb hiervoor iets gemaakt om dat te doen, maar je kunt dit op meerdere manieren doen. Nou en zit je koppeling nog vast op een konus die dmv een zelfgemaakt trekkertje los moet trekken. Met een stripje en twee boutjes is dit wel te maken. En als dat los is zie je een segerring die je ff los moet halen, en dan kun je je koppelingshuis eruit trekken. Let wel op de vulringen voor en achter het huis..
suc6 #31
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
FF als tip , je koppeling los halen hoeft niet perse met een zelf gemaakt beugeltje , het beugeltje waar je stuur mee vast geklemd zit op je kroon plaat die kan je er ook voor gebuiken, de steek van die gaten klopt bijna precies. ff op z'n kop op de as zetten , 2 m6 boutjes erin draain tot die PLOP zegt en los is de koppeling 

- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Hoi
Als je (nog) geen zin hebt om je blokje gelijk uit elkaar te halen!
Als ik dit zo lees heb je waarschijnlijk dikke (olie)prut in je koppeling, of lopen de lagers in 't blokje droog!
'k heb zelf ook een paar keer deze situatie gehad, 'k heb de laatste 2x een halve liter diesel in het carter gemikt, en een beetje uitbundig gaan draaien aan't aandrijftandwiel!!
ik had met een minuut of 5 zwengelen 't blokje soepel aan't draaien!
niet vergeten de diesel weer af te tappen
Succes
Wim
Als je (nog) geen zin hebt om je blokje gelijk uit elkaar te halen!
Als ik dit zo lees heb je waarschijnlijk dikke (olie)prut in je koppeling, of lopen de lagers in 't blokje droog!
'k heb zelf ook een paar keer deze situatie gehad, 'k heb de laatste 2x een halve liter diesel in het carter gemikt, en een beetje uitbundig gaan draaien aan't aandrijftandwiel!!
ik had met een minuut of 5 zwengelen 't blokje soepel aan't draaien!
niet vergeten de diesel weer af te tappen
Succes

Wim