Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb vandaag de halve(top)kuip gekregen voor de mini. Als ik deze monteer dan blijft er van de stuuruitslag niet veel meer over. De remhandels komen dan snel tegen de kuip aan. Ik denk dat de enige manier om dat goed te krijgen is om de clipons boven op de kroonplaat te bevestigen of om andere remhandels/clipons te gebruiken
Ik heb helaas geen foto’s kunnen vinden met een andere oplossing. Heeft iemand van jullie een idee hoe dit opgelost kan worden.
Een orginele polini911 heeft een hele kleine stuuruitslag. Je handels mogen iig niet de kuip raken, anders wordt hij afgekeurd bij de technische keuring van een race. Je zult of je stuuruitslag moeten begrenzen, of de kuip verder naar voren plaatsen..
Ik heb dalijk waarschijnlijk hetzelfde probleem , ik heb een volle kuip besteld ... ik ga gewoon de stuuruitslag kleiner maken, je stuur toch nooit ver en als je je stuuruitslag zo laat en je ligt een keer op je plaat slaat je stuur je kuip verrot ...
De stuur uitslag heeft te maken met de afstand tussen het balhoofd en de voorpoten.
Bij een polini is dit volgens mij 15mm en bij een puch is dit al gauw 3,5 cm.
Als je het goed wilt doen moet je dus zelf kroonplaten maken.
Ps dit rijdt ook veel beter, slingert gewoon veel minder.
sleeper schreef:Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb vandaag de halve(top)kuip gekregen voor de mini. Als ik deze monteer dan blijft er van de stuuruitslag niet veel meer over. De remhandels komen dan snel tegen de kuip aan. Ik denk dat de enige manier om dat goed te krijgen is om de clipons boven op de kroonplaat te bevestigen of om andere remhandels/clipons te gebruiken
Ik heb helaas geen foto’s kunnen vinden met een andere oplossing. Heeft iemand van jullie een idee hoe dit opgelost kan worden.
Yo
Waarom laat je de topkuip niet met het stuur meedraaien??
met een topkuip kan dit makkelijk, met een volle kuip is 't onmogelijk,
'k heb zelf ook een topkuip (moet 'm nog pasmaken) maar laat 'm gewoon meedraaien!!
Ik denk niet dat de topkuip mee kan draaien omdat er aan de zijkanten stukken van de zijkuip aan vast zitten. Als je de topkuip draaiend maakt kom je met deze zijstukken niet weg. Tevens zet je de topkuip middels schroeven in de zijstukken vast op het frame. De enige mogelijkheid is om deze zijstukken eraf te halen, maar dan gaat het hele effect verloren.
Kijk maar eens onder forum, "bikes van leden" en dan topic "het begin is er"daar zie de zijstukken staan die ik bedoel. Ik denk dat het begrenzen van de stuuruitslag de beste oplossing is. Ik ga het in ieder geval wel zo doen.
Mocht je toch voor een meedraaiende topkuip gaan dan ben ik benieuwd hoe je dat oplost.