Wat is het grote voordeel van een HPI onsteking ??
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Wat is het grote voordeel van een HPI onsteking ??
Ik had voordat ik dit forum ging lezen nog nooit van een HPI ontsteing gehoord en ook nu snap ik nog steeds niet wat is het en wat het doet ... ?? Wat zijn nou de grote voordelen ervan ten opzichte van een normale ontsteking ....
ps: Antwoorden van "daar wordt die sneller van" heb ik dus nix aan
ps: Antwoorden van "daar wordt die sneller van" heb ik dus nix aan
een normale ontsteking heeft puntjes die open en dicht gaan maar als het te veel toeren maakt hebben die puntjes de kans niet meer om dicht te gaan en dan kan de mini gaan stotteren op top.
en dat heb je bij een hpi ontsteking niet.
groete andre
ps en hij trekt wat sneller op omdat het vliegwiel veel lichter is dan de originele
en dat heb je bij een hpi ontsteking niet.
groete andre
ps en hij trekt wat sneller op omdat het vliegwiel veel lichter is dan de originele
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Nou nog een keer alle voordelen op een rijtje. Ten eerste is het een binnenrotor, dat betekend een klein vliegwiel dat dus sneller op toeren komt, Ten tweede heb je geen contactpuntjes meer dus verlopen en slijtage horen tot het verleden. De hpi loopt wel tot 20000rpm terwijl de contactpunten bij 10000 het wel een beetje gehad hebben. Maar nog een belangrijk voordeel die ik hierboven nog niet genoemd is, is dat het onstekingstijdstip niet vast is. Hoe meer toeren hoe meer het onstekingstijdstip verlaat wordt, en met een juiste afstelling geeft dit meer vermogen door een optimaler onstekingstijdstip bij variabele toerentallen...
rkp dude ik ben het niet helemaal met je eens namelijk, het toerental bij een puchmaxi blok houd niet op bij 10.000 maar bij 14.000 dit verschilt toch al een aanzienlijk stuk. En het klopt dat de ontsteking met het toerental meegaat, zo heb je dus altijd de beste voorontsteking bij het juiste toerental, daardoor trekt ie harder op.
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
@miniracer
Als jou maxi blok 14k rpm draait met een contactpunt ontsteking vind ik dat een hele prestatie. Je het wel puntjes met een zwaardere veer erin om het zweven van de punten tegen te gaan, maar 14000 belast is wel erg veel hoor miniracer. Er zijn er wel die het halen, maar daar is niet veel orgineel maxi meer aan..rkp dude ik ben het niet helemaal met je eens namelijk, het toerental bij een puchmaxi blok houd niet op bij 10.000 maar bij 14.000
#31
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Wanneer je hem rechtstreeks bij die belg vandaan haalt is ie een stuk goekoper, maar ze geven hem inderdaad niet weg nee. Als je niet van plan bent om het maximale uit je blokkie te halen dan is het niet aan te raden om zo'n onsteking te monteren omdat de voordelen dan minimaal tot zijn recht komen...219 euro voor zon vlut ontsteking???? Das !CENCUUR! veel geld man
#31