Minibike Op Electro
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Minibike Op Electro
Heey,
Ik Heb hier nog een sterke motortje liggen van een electro step.
Ik ben hem vanplan om hem op me minibike te zetten
Want het is Ook de bedoeling dat me neefje erop kan rijden.
Zijn er mensen die ook evaring hebben met een ELECTRO minibike??
Alvast Bedankt
Ik Heb hier nog een sterke motortje liggen van een electro step.
Ik ben hem vanplan om hem op me minibike te zetten
Want het is Ook de bedoeling dat me neefje erop kan rijden.
Zijn er mensen die ook evaring hebben met een ELECTRO minibike??
Alvast Bedankt
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
Het is best belangrijk bij zo'n electromotor dat je de goede vertanding hebt, Wil je dat het kleine kind achterover vliegt of uit de bocht vliegt . Nee grapje, ik bedoel dus, wil je dat de bike snel wegtrekt of snel loopt. Je moet ook ff kijken wat voor vertanding er op de step zat en er rekening me houden hoe groot het stepbandje was. Als je een beetje verstand hebt van techniek en wiskunde kun je wel ong gokken wat je vertanding moet zijn. Een electromotor als minibike vind ik zeker geen slecht idee. Alleen moet je er wel rekening me houden dat hier actief me gereden word, En dat de accu boven neit open mag zijn (ga hem niet dichttapen maar koop een dichte, het beestje heeft de frisse lucht nodig). En probeer ook aan een electrisch variable gas handvat te komen. Er zit veel meer techniek achter het gasgeven dan alleen een knopje met een kabeltje.mikzzz schreef:Heey,
Snel hoeft niet perse
als ie maar een beetje power heeft
Maja het is ook belangerijk welke maat tantwielen erop zit
mikzzz
Jah zo is het.
Hier hoef je echt niet technisch of wiskundig voor te zijn! Verhouding tussen de omtrek van het step wieltje en minibike bandje uitrekenen en ook ff de vertanding verhouding achterhalen!Carlos Keutel schreef:Als je een beetje verstand hebt van techniek en wiskunde kun je wel ong gokken wat je vertanding moet zijn.
Is niet zo moeilijk
- Carlos Keutel
- forum gebruiker