carb / niemand een idee ???????????
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
carb / niemand een idee ???????????
Vraagje wat is de maximale grote van een carb voor een standaart cilinder met een 20 mm inlaatspruitstuk
-
- forum gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
- Locatie: 't Harde / zwolle
Ik had bij een kameraad op een orginele puch maxi een delórtho 18( geplaktleo schreef:Nee ik bedoel wat de maximale grote is voor een standaart cilinder om hem het meeste te late presteren
En hij reed best goed.
De cilinder was 50cc orgineel ,niks aan gebeurt.
Het trok lekker en reed 60 of zo.
Dat ie een 20 nog wel moet kunnen hebben.
Lijkt mij wel.
Het staat ook niet voor niets in het reglement dat je in de zelfbouwklasse met een 50cc een 20mm carb mag gebruiken.
Stefan
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Een grotere carb is altijd beter, ook al issie groter als het spruitstuk, als je een 20mm bijv neemt dan moet je er waarschijnlijk of een grotere sproeier of een strakkere luchtfilter.leo schreef:Ja nou heb ik een dillema 20 mm proberen of 17.5 mm
ik denk dat ik voor 17.5 ga
Ik moet er ff over denken ik heb nou een 10mm uitgeboord op 14 en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer .
Dus ik hoor graag nog wat advies of ervaring .
alvast bedankt leo
Jah zo is het.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
en carburateur groter als je spruitstuk heeft geen zin, en wat bedoel je met een "Strakker luchtfilter" ? minder lucht neem ik aan ?Carlos Keutel schreef:Een grotere carb is altijd beter, ook al issie groter als het spruitstuk, als je een 20mm bijv neemt dan moet je er waarschijnlijk of een grotere sproeier of een strakkere luchtfilter.leo schreef:Ja nou heb ik een dillema 20 mm proberen of 17.5 mm
ik denk dat ik voor 17.5 ga
Ik moet er ff over denken ik heb nou een 10mm uitgeboord op 14 en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer .
Dus ik hoor graag nog wat advies of ervaring .
alvast bedankt leo
wat heeft dat te maken met de maat van je spruitstuk op je carburateur
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
ik vind persoonlijk da je op org 50cctje nie verder als 18mm moet gaan, rijd het best en is makelijker aftestellen en als je je cil aardig tot flink eb bewerkt zou ik der een 20mmtje op leggen.
en je inlaat van je cil en inlaat van je spruit moet gewoon de juiste diameter hebben anders wil het ook niet echt lekker lopen.
en je inlaat van je cil en inlaat van je spruit moet gewoon de juiste diameter hebben anders wil het ook niet echt lekker lopen.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Kijk, als je carb groter is, dat boeit op zich niet, je kunt hem altijd met je luchtfilter en sproeier bijstellen, waar het om gaat is iets wat maar heel minimaal is, een 15 carb op een 15 spruitstuk heeft uitstekende dingen (copere busje waar de gasnaald in gaat etc) Bij een 16 mm verdwijnd dit omdat dat busje maar ong 1 mm uitsteekt, of je zou een uitgeboorde carb moeten helpenUntiej Mini Racing schreef:en carburateur groter als je spruitstuk heeft geen zin, en wat bedoel je met een "Strakker luchtfilter" ? minder lucht neem ik aan ?Carlos Keutel schreef:Een grotere carb is altijd beter, ook al issie groter als het spruitstuk, als je een 20mm bijv neemt dan moet je er waarschijnlijk of een grotere sproeier of een strakkere luchtfilter.leo schreef:Ja nou heb ik een dillema 20 mm proberen of 17.5 mm
ik denk dat ik voor 17.5 ga
Ik moet er ff over denken ik heb nou een 10mm uitgeboord op 14 en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer .
Dus ik hoor graag nog wat advies of ervaring .
alvast bedankt leo
wat heeft dat te maken met de maat van je spruitstuk op je carburateur


Jah zo is het.