Ik heb nu ook alles onder de olie maar dat komt omdat ik mijn olie net erg uitgebreid heb ingesmeerd:P. Ik weet niks van Puchblokjes maar is dit geen carterolie? In dat geval zou ik dit snel ff fixen voordat alles (inwendig) droog staat en in de soep loopt. Waarschijnlijk ff pakking vervangen o.i.d.
WEGPIRAAT schreef:Ik heb nu ook alles onder de olie maar dat komt omdat ik mijn olie net erg uitgebreid heb ingesmeerd:P. Ik weet niks van Puchblokjes maar is dit geen carterolie? In dat geval zou ik dit snel ff fixen voordat alles (inwendig) droog staat en in de soep loopt. Waarschijnlijk ff pakking vervangen o.i.d.
Nee dit is geen carterolie, ga het blok nu niet direct uit elkaar halen, het beestje kan onder geen carterolie lekken omdat de olie zich in de onderste dichte carterhelft bevind, Het kan wel dat dit bij de koppeling lekt maar als je gewoon de pakking er tussen hebt kan dit ook niet. Dan blijft de aftap schroef nog over, dit kan, maar niet bij de uitlaat. Wat het probleem is is dat de uitlaat niet goed aansluit, Dit kan door een kapotte pakking, Of mischien een scheve "flens" (het dingetje waar je die 2 schroeven in doet om de uitlaat vast te maken aan het blok) Probeer eerst eens een andere pakking er tussen te doen, laat hem ff lopen en voel of je het beestje ergens voeld blazen, Als dit zo is moet je kijken of je flens wel recht is. Deze kun je recht maken door hem (net als het afvlakken van een kop) op een schuurpapiertje op een glasplaat gelijk te schuuren. Maar je kunt beter gewoon een andere uitlaatbocht kopen dan. Als je het probleem wil verhelpen. als je het probleem verhelpt zul je merken dat de bike veel beter trekt en al zeker als je een expansie uitlaat hebt, hij zal ook stiller zijn.
Ow sorry niet goed gelezen. (Domme ik).
Als ik het zo lees is het idd gewoon bij je uitlaat. (Heb ik ook trouwens).
Toen ik het bij mijn senda had heb ik een tube vloeibare pakking gekocht en het hele stuk tussen de rand van de flens (waar de gaten in zitten) en de uitlaatpoort in de cilinder ingesmeerd (Is nu een hele dikke pakking). Ik zit te denken om dit ook maar eens bij de mini te doen want die lekt daar ook olie en ze horen het 3 dorpen en politiebureaus verderop al als ik weer eens de oprit afrijd Is het btw erg als ik het zo laat? Ik zie nu wat zitten op de bocht en er hangt wat aan de koelribben onder (en vanmiddag lag er wat op de oprit).
WEGPIRAAT schreef:Ow sorry niet goed gelezen. (Domme ik).
Als ik het zo lees is het idd gewoon bij je uitlaat. (Heb ik ook trouwens).
Toen ik het bij mijn senda had heb ik een tube vloeibare pakking gekocht en het hele stuk tussen de rand van de flens (waar de gaten in zitten) en de uitlaatpoort in de cilinder ingesmeerd (Is nu een hele dikke pakking). Ik zit te denken om dit ook maar eens bij de mini te doen want die lekt daar ook olie en ze horen het 3 dorpen en politiebureaus verderop al als ik weer eens de oprit afrijd Is het btw erg als ik het zo laat? Ik zie nu wat zitten op de bocht en er hangt wat aan de koelribben onder (en vanmiddag lag er wat op de oprit).
Zeker niet verstandig! Als je vloeibare pakking tussen zo'n gat doet! Ten eerste omdat er een grote druk in de uitlaat zit en deze zo de vloeibare pakking eruit spuugt. Ten tweede moet je super duure vloeibare pakking hebben die tegen 1600 graden + kan.
Heb inmiddels ff gekeken en tussen de uitlaat zat geeneens een pakking en tussen de carterplug ook niet. Heb al nieuwe gehaalt dus die ga ik er zo maar ff op zetten.
Ik heb nu mijn hele minibike uit elkaar liggen want zo kan ik hier dus beter bij. Waarschijnlijk zit er bij mij ook geen pakking tussen en dat scheelt kwa prestaties, geluid en alles komt onder de olie. Alleen nu nog s kijken hoe ik alles ooit weer in elkaar krijg . Ach nu kan ik overal beter bij en nog een paar kleine aanpassingkjes doorvoeren.