kwaliteits recreatiebike

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

kwaliteits recreatiebike

Bericht door Gast »

Ik en smirri zoeken een toffe bike...

hij zou moeten dienen als recreatiemiddel, maar hij moet echter wel beter zijn dan zo'n replica bike. Het is de bedoeling dat we er niet moeten aan sleutelen om hem rijdend te houden, natuurlijk zullen we hem wel goed onderhouden en de noodzakelijke herstellingen omwille van slijtage doorvoeren.

Eerst hadden we onze zinnen gezet op zo'n chinese replica, maar dat bleek alles behalve een goed id te zijn... kuipen die barsten, koppelingen die veranderingen nodig hebben, velgen die langs de binnenkant banden doen lekken, enzoverder...

Dan ontdenkte ik dat je voor de prijs van een dure replica al een Blata 2.5 kon kopen, scheen een zeer goed instapmodel te zijn, maar die bleek dan weer helemaal niet zo rap dan ik dachte (zie de Stamas topic)

Dan merkten we op dat de prijzen van een stamas onder die van blata zouden gaan liggen, maar die hadden dan weer geen tamelijk goedkoop instapmodel, wat jammer!

We zoeken dus nog steeds naar wat best is voor ons... We kennen er alletwee niet zo heel veel van, we hebben alleeen wat rondgeschuimd op dit forum, en in de stamas topic bleek dat we niet alle details wisten :wink:

De reden waarom we niet zo van replica's houden, is omdat we uit de viertakt brommerwereld komen (die oude honda's met neerliggende cilinder en meestal bovenliggende nokkenas). We hebben alle twee een echte Honda, maar ook hier werden replica's van gemaakt (jawel, ook die chinezen) en die zijn (ook?) gewoon ronduit SLECHT!

alvast bedankt voor jullie hulp :D

ps: wij wonen in gent, dat ligt in belgie
*HANK*
forum gebruiker

gezocht

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik weet niet in wat voor prijs klasse jullie iets zoeken, maar hier staan nog een aantal 2e hands minibikes te koop http://www.pocketbikes.nl/aangeboden.htm.
En let er wel op een goede minibike kost nou eenmaal geld, maar daar krijg je ook wat voor terug.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Rainman51
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

Lexx,

Vermits je kennis hebt van 4takten, waarom koop je je geen PASINI 4TAKT??
Gaat standaard al behoorlijk rap (rapper dan die Blata 2.5),
Weinig tot geen onderhoud aan koppeling. Stevig materiaal.
En als je wil kan je samen met mij eens gaan trainen (we wonen toch nie ver van mekaar)
EN best van al: je kan hem in België kopen (bij Gerry: www.gcg-pasini.com).
Bij Gerry heb je uitstekende service. (zelfs testbank runs als het moet...)
Hij was vorig jaar 2e bij de modifieds met zijn 4takt :shock:
Kzou er toch eens over nadenken.
Stuur me maar een PB indien je meer wil weten... :wink:
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Plaats reactie