iemand ervaring
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
iemand ervaring
heeft er iemand ervaring mee met die 70 cc imitatie puchcilinder de rpijs is 55 euro
en zijn die een beetjuh tune baar ? en leuk in combi met een 15 mm bing en leovici hm
en zijn die een beetjuh tune baar ? en leuk in combi met een 15 mm bing en leovici hm
leuke combi
Laat die bing maar weg!
En een leovince uitlaat op een 70cc werkt niet goed, dit zijn 50cc uitlaten.
Neem een proma circuit.
En een leovince uitlaat op een 70cc werkt niet goed, dit zijn 50cc uitlaten.
Neem een proma circuit.

Wat bedoel je met niks afstellen dan? Er zit bij mij een luchtstel schroef op, en je kan toch sproeiers wisselen?
Niels
Edit: Even een fotootje gemaakt, kijk hier voor een foto. Hij is erg vierkant, een vriend van mij gebruikte hem heel wat jaren terug in de puchraces.
Niels
Edit: Even een fotootje gemaakt, kijk hier voor een foto. Hij is erg vierkant, een vriend van mij gebruikte hem heel wat jaren terug in de puchraces.
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Volgens mij is dit geen Bing carburateur. Een Bing heeft in het algemeen weinig instelmoegelijkheden (geen luchtschroef).
Heb zelf een Bing 19 mm en die is wel voorzien van alle afstelmogelijkheden.
Heb zelf een Bing 19 mm en die is wel voorzien van alle afstelmogelijkheden.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Dit is zeer zeker wel een Bing caburateur en zelfs een goed afstelbare...
Dit type vierkante Bing zat op de latere zundapps en puch 2 speeds.
Op de Zundapp is het type 17, en op de puch Type 18.
Het verschil tussen deze twee is dat ze tov elkaar in spiegelbeeld zijn, dat wil zeggen dat alles wat bij type 17 links zit, zit bij type 18 rechts.
Ik heb zelf beide types, en gebruik type 17(de 15mm uitvoering) en deze is zeer goed afstelbaar.
Cees
Dit type vierkante Bing zat op de latere zundapps en puch 2 speeds.
Op de Zundapp is het type 17, en op de puch Type 18.
Het verschil tussen deze twee is dat ze tov elkaar in spiegelbeeld zijn, dat wil zeggen dat alles wat bij type 17 links zit, zit bij type 18 rechts.
Ik heb zelf beide types, en gebruik type 17(de 15mm uitvoering) en deze is zeer goed afstelbaar.
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
Hoi,
De zoekfunctie is ook zo handig, moet je kijken wat ik vond.
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... ght=!CENCUUR!
Later
Niels
Edit @ John_W: En het is wel degelijk een bing, ik zal zo nog wel een paar foto's maken.
Foto's: klik hier en klik hier.
De zoekfunctie is ook zo handig, moet je kijken wat ik vond.
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... ght=!CENCUUR!
Later
Niels
Edit @ John_W: En het is wel degelijk een bing, ik zal zo nog wel een paar foto's maken.
Foto's: klik hier en klik hier.
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
red devil schreef:
en die airsal cilinder heeft er iemand ervaring mee ? en kwa tune wordt het dan een snelle cilinder
Hoi
de airsal is goed tunebaar, alleen de kwaliteit....is niet alles!
er zit geen hoogwaardige bekleding in de cilinderwand,
kan ook niet voor wat ze kosten.
ze kunnen niet goed tegen een hoge temperatuur, lopen vrij vlot vast,
en de slijtage is vrij hoog,
maar, als je ze voorzichtig inrijd, met een goeie smering en een niet al te extreme tuning, lopen ze best goed!
Ggrrttzz
Wim
Net zoals wim zei, de kwaliteit. Je kunt ze niet te hoog in de toeren laten lopen, want dan slijten ze verschrikkelijk hard.
Die airsal cilinders die wat ouder zijn hebben bijna altijd een slijtage plek net onder de stootrand(bovenin de cilinder dus), waar de wand weg is gesleten.
Ik heb er nu zelf ook een in combinatie met membraan op carter.
Hij is best snel, maar als ik op zn top rij dan moet ik op mn tanden bijten.
Terwijl ik er nog een hoop aan moet/kan doen.
(scooter/zelfbouwpijp ipv proma cc, timingen hoger, hpi, 3e spoelkanaal )
Ik denk alleen dat ie dan zo naar de !CENCUUR! is. Is op zich ook niet zo erg voor 45 euro.
Die airsal cilinders die wat ouder zijn hebben bijna altijd een slijtage plek net onder de stootrand(bovenin de cilinder dus), waar de wand weg is gesleten.
Ik heb er nu zelf ook een in combinatie met membraan op carter.
Hij is best snel, maar als ik op zn top rij dan moet ik op mn tanden bijten.
Terwijl ik er nog een hoop aan moet/kan doen.
(scooter/zelfbouwpijp ipv proma cc, timingen hoger, hpi, 3e spoelkanaal )
Ik denk alleen dat ie dan zo naar de !CENCUUR! is. Is op zich ook niet zo erg voor 45 euro.
