Dave's nieuwe onderdelen..rest volgt..!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Dave's nieuwe onderdelen..rest volgt..!
De race koppeling van Adige.
De hpi onsteking
en het hele setje : hpi onsteking-zelfbouw pijp-20mm dellorto-Adige race koppeling-shimano 160mm remschijf. rest volgt... Gr Dave.
De hpi onsteking
en het hele setje : hpi onsteking-zelfbouw pijp-20mm dellorto-Adige race koppeling-shimano 160mm remschijf. rest volgt... Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
De adige racekoppeling heeft wel deggelijk een mogelijkhijd om hem er af te trekken. Er zit namenlijk schroefdraad op de spil. De adige heeft een groter grip oppervlakt, waarmee hij de hele koppelings kom pakt, en dus veel minder zal slippen. En er zit een spie baan op. Het is een lichtere koppeling met meer grip vlak. Na de eerste tests, zal ik mijn ervaringen met deze koppeling posten.MaNiak schreef:Zogenaamde Adige "racekoppeling" zou ik weglaten.
Dingen schijnen het echt niet beter te doen dan een standaard puchkoppeling.
En als die er eenmaal inzit. Hoe krijg je dat ding er weer uit?
Er zitten geen gaten in voor een koppelingstrekker. Voor de rest, lekkere setup.
De adige zal natuurlijk niet "meteen" aangrijpen zonder te slippen, ik zeg alleen dat hij meer grip oppervlakte heeft, hierbij zou hij dus met veel toeren beter de bochten uit kunnen komen. Als hij in het optrekken vanuit stilstand niet zou slippen, zou je niet vooruit komen uiteraard. Dus begrijp me niet verkeerd Je zou hem bijv een beetje met een remschoen segment koppeling kunnen vergelijken, die somigge zelfbouwers gebruiken. Die koppeling heeft ong het zelfde oppervlakte als de Adige.
Laatst gewijzigd door dave op za 19 mar 2005, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum gebruiker
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
koppeling
Yo
zo'n "adige" koppeling werkt goed in een standaard blokkie,
scheelt wat massa met optrekken.
voor een snellere setup...issie lastig, hij grijpt aan bij 1000/1200 toeren,
en is bijna niet af te stellen, wat je kunt is de ronde veer wat strakker proberen te spannen,
maar dan word monteren van de segmenten weer (bijna) onmogelijk!
maar.....succes
wim
zo'n "adige" koppeling werkt goed in een standaard blokkie,
scheelt wat massa met optrekken.
voor een snellere setup...issie lastig, hij grijpt aan bij 1000/1200 toeren,
en is bijna niet af te stellen, wat je kunt is de ronde veer wat strakker proberen te spannen,
maar dan word monteren van de segmenten weer (bijna) onmogelijk!
maar.....succes
wim