Peugot 103
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Peugot 103
Hallo ik heb een beetje op internet zitten kijken,en zo'n peugot 103 blokje is nog veel snel spul voor te krijgen.
Hoe zit,met de aandrijving.dat is dat net als mn kaptein mobyslet eerst koppeling-vsnaar-ketting?
En zijn er ook centrifugaal koppelingen voor te krijgen?
Stefan
Hoe zit,met de aandrijving.dat is dat net als mn kaptein mobyslet eerst koppeling-vsnaar-ketting?
En zijn er ook centrifugaal koppelingen voor te krijgen?
Stefan
-
- forum gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
- Locatie: 't Harde / zwolle
Er zit onder deze minibike een peugot 103 blok waarop een polini minibike koppeling
is gemonteerd.
Het koppelingshuis is zelf gedraaid en gefreesd.
De velgen zijn ook zelf gemaakt.
Verder zit er een polini 70cc w-poort cilinder, polini 4-klepsmembraam en een 16mm
dellorto carburateur op.
wat meer info dus.
is gemonteerd.
Het koppelingshuis is zelf gedraaid en gefreesd.
De velgen zijn ook zelf gemaakt.
Verder zit er een polini 70cc w-poort cilinder, polini 4-klepsmembraam en een 16mm
dellorto carburateur op.
wat meer info dus.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Zozo Snelle reacties!
Ik had al op polini.it gekeken,en dat zier er wel superklassegeil(in duits uitspreken)uit!!
Leuke cartertjes,en nog leukere cilindertjes.
Ik had ook al gehoord op het puchforum dat er droge koppelingen voor zijn.
Ik denk dat als ik met dit modelletje klaar ben met bouwen er iig een frame ga bouwen met zo'n blokje.
Stefan
Ik had al op polini.it gekeken,en dat zier er wel superklassegeil(in duits uitspreken)uit!!
Leuke cartertjes,en nog leukere cilindertjes.
Ik had ook al gehoord op het puchforum dat er droge koppelingen voor zijn.
Ik denk dat als ik met dit modelletje klaar ben met bouwen er iig een frame ga bouwen met zo'n blokje.
Stefan
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Volgens mij zit de kracht van de Peugeot 103 vooral in de variomatic. In Frankrijk wordt met dit spul geraced en er worden met name kitjes van Bidalot gebruikt. Deze heb je als lucht en watergekoelde variant. Toenertijd zaten de watergekoelde sets ergens rond de 12 pk, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat er fatsoenlijk uitgeperst krijgt op een minibike zonder de originele vario.
Grote nadeel is de uitlaatconstructie. Door de vario beweegt het blok afhankelijk van het motortoerental. De uitlaat hangt in een soort juk dat er voor zorgt dat deze rechtlijnig voor en achterwaarts beweegt. Al met al dus een leuke uitdaging voor op een minibike.
Kijk anders ook even hier (helaas crossuitvoering )
Grote nadeel is de uitlaatconstructie. Door de vario beweegt het blok afhankelijk van het motortoerental. De uitlaat hangt in een soort juk dat er voor zorgt dat deze rechtlijnig voor en achterwaarts beweegt. Al met al dus een leuke uitdaging voor op een minibike.
Kijk anders ook even hier (helaas crossuitvoering )
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
@Dutchblade
Vind 12 pk met een 50 cc toch ook niet gek Maar natuurlijk is een scooterblok ook een oplossing. Alleen heb ik in dit forum al meer getunde scooterblokken gezien als Peugeot 103. Als je dan toch iets speciaals wilt doen
Denk wel dat het bouwen met Peugeot of scooter kwa werk niet veel uitmaakt.
Vind 12 pk met een 50 cc toch ook niet gek Maar natuurlijk is een scooterblok ook een oplossing. Alleen heb ik in dit forum al meer getunde scooterblokken gezien als Peugeot 103. Als je dan toch iets speciaals wilt doen
Denk wel dat het bouwen met Peugeot of scooter kwa werk niet veel uitmaakt.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
103 blok
Dat maakt kwa werk wel heel veel uit.
Bij een peugeot 103 blok hoef je niks af te zagen of weg te frezen.
Dit moet bij een scooterblok wel, het hele varioge deelte moet er af.
En je hebt dan geen goede ophangpunten aan een scooterblok zitten.
Bij een 103 blok moet je alleen een nieuw subframe maken.
Je kunt aan de zijkant van het blok via een zelf gedraaide ring zo een koppelingsunit van een polini of een blata monteren.
Ook is het 103 blok veel kleiner en compacter.
Het 103 blok is bijna exact hetzelfde als een polini minibike blok.
de bassis tussen deze blokken is bijna hetzelfde.
Zelfs de membraam unit heeft dezelfde montage punten als bij een echt polini blok, en zit nagenoeg op dezelfde plek.
De slag van de krukas is ook hetzelfde als bij het polini blok.
Ik maak hierbij gebruik van een honda wallarroo polini evo 70 cc cilinder.
De wallaroo werkt ook net als bij een scooter normaal met vario.
Dus het vermogen komt er op dezelfde manier uit als bij omgebouwd scooterblok.
Als hank er 18pk uithaalt, dan moet 12pk met een 103 blok best haalbaar zijn.
Het enigste nadeel van een peugeotcarter zijn de kleine standard spoelpoorten.
Deze heb ik echter aangepast ,en flink groter gemaakt.
In de nk minibike rijd al een aantal jaren een peugeot 103 mee, deze rijd met een watergekoelde 50cc bidalot cilinder.
En kan goed meekomen, rijd meestal in de kop van het veld.
En kijk dan eens het prijsverschil in onderdelen.
De onderdelen van 103 zijn vele malen goedkoper.
En wil je echt tuning voor de 103 ga dan naar tiben motorsport in ter Apel.
www.tibenmotorsport.nl
Ze hebben daar met hun 103 bidalot racer alles gewonnen wat er te winnen viel in de racerij.
Bij een peugeot 103 blok hoef je niks af te zagen of weg te frezen.
Dit moet bij een scooterblok wel, het hele varioge deelte moet er af.
En je hebt dan geen goede ophangpunten aan een scooterblok zitten.
Bij een 103 blok moet je alleen een nieuw subframe maken.
Je kunt aan de zijkant van het blok via een zelf gedraaide ring zo een koppelingsunit van een polini of een blata monteren.
Ook is het 103 blok veel kleiner en compacter.
Het 103 blok is bijna exact hetzelfde als een polini minibike blok.
de bassis tussen deze blokken is bijna hetzelfde.
Zelfs de membraam unit heeft dezelfde montage punten als bij een echt polini blok, en zit nagenoeg op dezelfde plek.
De slag van de krukas is ook hetzelfde als bij het polini blok.
Ik maak hierbij gebruik van een honda wallarroo polini evo 70 cc cilinder.
De wallaroo werkt ook net als bij een scooter normaal met vario.
Dus het vermogen komt er op dezelfde manier uit als bij omgebouwd scooterblok.
Als hank er 18pk uithaalt, dan moet 12pk met een 103 blok best haalbaar zijn.
Het enigste nadeel van een peugeotcarter zijn de kleine standard spoelpoorten.
Deze heb ik echter aangepast ,en flink groter gemaakt.
In de nk minibike rijd al een aantal jaren een peugeot 103 mee, deze rijd met een watergekoelde 50cc bidalot cilinder.
En kan goed meekomen, rijd meestal in de kop van het veld.
En kijk dan eens het prijsverschil in onderdelen.
De onderdelen van 103 zijn vele malen goedkoper.
En wil je echt tuning voor de 103 ga dan naar tiben motorsport in ter Apel.
www.tibenmotorsport.nl
Ze hebben daar met hun 103 bidalot racer alles gewonnen wat er te winnen viel in de racerij.
Zaterdag motormarkt hardenberg Kijken of ze er liggen..
Klinkt als wat te doen volgende winter.
Beetje rond'google'en en op een duitse site gevonden:
Carter set,polini, met lagers, schroeven, tapeinden, en dubbel membraan: 135 euro.
Ook alle cilinders te verkrijgen, leuke prijzen.. ook de watergekoelde..
Klinkt als wat te doen volgende winter.
Beetje rond'google'en en op een duitse site gevonden:
Carter set,polini, met lagers, schroeven, tapeinden, en dubbel membraan: 135 euro.
Ook alle cilinders te verkrijgen, leuke prijzen.. ook de watergekoelde..