Autobine als ontsteking?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Autobine als ontsteking?
Hoi,
Laatst hoorde ik van iemand die een autobobine al;s ontsteking gebruikte.
Heeft iemand hier meer info over?
Laatst hoorde ik van iemand die een autobobine al;s ontsteking gebruikte.
Heeft iemand hier meer info over?
vliegwiel afdraaien tot ja alleen de nok voor de contactpunten overhoudt.
Grondplaat met alleen de puntjes erop terugschroeven.
Nok op je vliegwiel zetten.
Accu erop, draadje van de accu via de contactpunten naar de bobine laten lopen en rijden.
Dit is wat ik er van gehoord heb. Als ik iets vergeten ben of compleet uit mn nek klets, zeg het maar.
Kan ik er ook nog wat van leren.
Jopie
Grondplaat met alleen de puntjes erop terugschroeven.
Nok op je vliegwiel zetten.
Accu erop, draadje van de accu via de contactpunten naar de bobine laten lopen en rijden.
Dit is wat ik er van gehoord heb. Als ik iets vergeten ben of compleet uit mn nek klets, zeg het maar.
Kan ik er ook nog wat van leren.
Jopie
Hoi
1 Dat kan wel,maar als je je bike (stevig) getuned hebt houden je contactpunten het niet meer bij.
2 Het is beperkt rijden,want de vonken zijn ook zo op als de accu leeg is.
3 heb je er echt vermogens winst van???Ik vraag het me af.Een lekkere gasreactie is zobizo zeker.
Ik denk dat je het meeste voordeel hebt van een binnenrotor ontsteking.
Het kost wat maar dan heb je zeker wat!!!!
Stefan
1 Dat kan wel,maar als je je bike (stevig) getuned hebt houden je contactpunten het niet meer bij.
2 Het is beperkt rijden,want de vonken zijn ook zo op als de accu leeg is.
3 heb je er echt vermogens winst van???Ik vraag het me af.Een lekkere gasreactie is zobizo zeker.
Ik denk dat je het meeste voordeel hebt van een binnenrotor ontsteking.
Het kost wat maar dan heb je zeker wat!!!!
Stefan
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Nou het zal veel in acceleratie scheelen, Het zal veel beter lopen als een binnenrotor, alleen de contactpuntjes, Maar die kun je weer vervangen door zo'n dingetje waarme je je contactpunten vervant (jah weet niet meer hoe het heet) en de accu zal niet zomaar leeg zijn hoorstefano schreef:Hoi
1 Dat kan wel,maar als je je bike (stevig) getuned hebt houden je contactpunten het niet meer bij.
2 Het is beperkt rijden,want de vonken zijn ook zo op als de accu leeg is.
3 heb je er echt vermogens winst van???Ik vraag het me af.Een lekkere gasreactie is zobizo zeker.
Ik denk dat je het meeste voordeel hebt van een binnenrotor ontsteking.
Het kost wat maar dan heb je zeker wat!!!!
Stefan
Jah zo is het.
Dat is onzin wat je nu zegt. Dat "dingetje" heet een sparcon en vervangt de contactpunten. En die geeft een vonk als het magnetische veld het sterkste is. Met een accu en bobine is alles eigenlijk constant. De contactpunten zorgen dan voor de ontsteking.Carlos Keutel schreef:Nou het zal veel in acceleratie scheelen, Het zal veel beter lopen als een binnenrotor, alleen de contactpuntjes, Maar die kun je weer vervangen door zo'n dingetje waarme je je contactpunten vervant (jah weet niet meer hoe het heet) en de accu zal niet zomaar leeg zijn hoorstefano schreef:Hoi
1 Dat kan wel,maar als je je bike (stevig) getuned hebt houden je contactpunten het niet meer bij.
2 Het is beperkt rijden,want de vonken zijn ook zo op als de accu leeg is.
3 heb je er echt vermogens winst van???Ik vraag het me af.Een lekkere gasreactie is zobizo zeker.
Ik denk dat je het meeste voordeel hebt van een binnenrotor ontsteking.
Het kost wat maar dan heb je zeker wat!!!!
Stefan
Met een sparcon gaat dat dus niet lukken
Correct me if I`m wrong
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
uuhm wrom niet? een "sparcon" hoort de contact puntjes te vervangen, en het voordeel is dat dit ding niet gaat zweven, Dus moet hij ook precies hetzelfde doen als contact puntjes, dus waarom zou dit onzin zijn?wevie666 schreef:Dat is onzin wat je nu zegt. Dat "dingetje" heet een sparcon en vervangt de contactpunten. En die geeft een vonk als het magnetische veld het sterkste is. Met een accu en bobine is alles eigenlijk constant. De contactpunten zorgen dan voor de ontsteking.Carlos Keutel schreef:Nou het zal veel in acceleratie scheelen, Het zal veel beter lopen als een binnenrotor, alleen de contactpuntjes, Maar die kun je weer vervangen door zo'n dingetje waarme je je contactpunten vervant (jah weet niet meer hoe het heet) en de accu zal niet zomaar leeg zijn hoorstefano schreef:Hoi
1 Dat kan wel,maar als je je bike (stevig) getuned hebt houden je contactpunten het niet meer bij.
2 Het is beperkt rijden,want de vonken zijn ook zo op als de accu leeg is.
3 heb je er echt vermogens winst van???Ik vraag het me af.Een lekkere gasreactie is zobizo zeker.
Ik denk dat je het meeste voordeel hebt van een binnenrotor ontsteking.
Het kost wat maar dan heb je zeker wat!!!!
Stefan
Met een sparcon gaat dat dus niet lukken
Correct me if I`m wrong
Jah zo is het.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Haha het kwartje begint te vallen, Ok, Dus dat dingetje zit niet bij de nok maar bij het buitenste van het vliegwiel? Ok, Heb'k me vergistwevie666 schreef:Bij contactpunten worden de contacten door het vliegwiel geopent. Bij een sparcon gebeurt dit niet. Deze geeft een vonk als het magnetische veld het sterkste is. Begrijp je?
Jah zo is het.