Derbi Senda cilinder @ puchblok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Derbi Senda cilinder @ puchblok
Hallo zag bij de mini van jobse, dat hij een derby senda cil op ze blokie had gefikst...Mijn vraag dus: Zouden deze tapeinden overeen komen met die van puch? Het slagverschil zal niet veel zijn, maar dat valt op te vullen met een alu plaat welke de dikte heeft van het slagverschil.


125cc 4 takt zelfbouw Proton style
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
nee, de tapeinden zullen niet overeen komen..
Denk dat je bij alle watergekoelde cilinders het probleem krijgt van een grotere afstand tussen de tapeinden.
Deze moet je gewoon dichtmaken, lasse, of vloeibaar alluminium denk ik ?!... en daarna de andere tapeinden uitmeten en boren + draad tappen..
Denk dat je bij alle watergekoelde cilinders het probleem krijgt van een grotere afstand tussen de tapeinden.
Deze moet je gewoon dichtmaken, lasse, of vloeibaar alluminium denk ik ?!... en daarna de andere tapeinden uitmeten en boren + draad tappen..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Zou niet te veel vn je Hemd afdraaien... kun je beter je carter een stuk groter maken in de rondte..dave schreef:Klopt helemaal, heb net eff me cil van derbi eraf geschroefd, Resultaat: veel te dik cilinderhemd, welke ik dan zou moeten afdraaien/frezen. en de tapeinden stonden een behoorlijk eindje uit mekaar. en dan nog het slagverschil. dusja dan valt er veel te doen.
Zo hou je meer stevigheid in je cilinder, ook door de warmte die vrij zal komen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Ha
japs daar was ik mee bezig maar doordat ik me schoefdraden uit me blok trok (devcon is niet geschikt voor !CENCUUR! in te tappen) zodoende ben ik der mee gestopt, mischien later nog wat aan doen zie wel.
en de tapeinden komen eigelijk vrij !CENSUUR! uit, net half op en half naast het carter maar dan moet je der wat op lassen.
het slag verschil is altijd het grote probleem bij zulk soort dingen de slag van derbi is 39mm en van puch 43mm dus reken maar uit
suc6 verder
japs daar was ik mee bezig maar doordat ik me schoefdraden uit me blok trok (devcon is niet geschikt voor !CENCUUR! in te tappen) zodoende ben ik der mee gestopt, mischien later nog wat aan doen zie wel.
en de tapeinden komen eigelijk vrij !CENSUUR! uit, net half op en half naast het carter maar dan moet je der wat op lassen.
het slag verschil is altijd het grote probleem bij zulk soort dingen de slag van derbi is 39mm en van puch 43mm dus reken maar uit

suc6 verder
Aha 4mm slagverschil dus. heb in ieder geval een mooi cilindertje, kijk maar bij: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=3414 Helemaal onderin. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
- dennis
- forum gebruiker
- Berichten: 587
- Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
- Locatie: beverwijk
- Contacteer:
ga kijken
ik denk beter dat je een keer naar nk minibike moet gaan kijken daar rijden een paar jongens die ook scooter cilinder op een puch carter hebben gemaakt.ik denk als je wat vragen heeft en je steld aan die jongen geven ze je wel antwoord.er valt best wel een hoop te leren als je kom kijken.het is niet zo makkelijk om zo iets te maken.laat staan het geld wat je kwijt bent aan onderdelen
suc dennis
suc dennis