Lagers?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Marvin15
forum gebruiker
Contacteer:

Lagers?

Bericht door Marvin15 »

Mijn voornaaf maakte lawaai en had erg veel speling, dus heb ik hem uit elkaar gehaald. Toen zag ik dat die kogeltjes en de banen waar ze in liepen erg vies waren. Toen heb ik alles volgesmeerd met kogellager vet, en weer in elkaar gezet, maar hij maakt nog steeds lawaai.

Kan ik er niet een normaal lager in zetten? En welke maat moet ik dan hebben?
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Je lagers zullen versleten zijn, komt denk ik doordat er veel viezigheid in heeft gezeten (zand, water, combinaties daarvan)...

Gewoon na de brommerboer gaan, en vragen om nieuwe lagers voor in je naafje.. neem het naafje even mee, dan weet je zeker dat er goeien in zitten

Goeie lagers rijdt 100 maal beter

Succes !

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Marvin15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Ik heb hier zelf ook nog een aantal lagers liggen, maar omdat er volgens mij een soort van rand inzit past er dus niks in...
Carlos Keutel
forum gebruiker

Bericht door Carlos Keutel »

Waarschijnlijk hebbie puch naafjes en daar zit een lager in wat uit losse onderdelen bestaat, ga naar een lager winkel en vraag wat soort vaste lagers je hier het beste in kan zetten, En hoe.
Jah zo is het.
Plaats reactie