wat wil je dr mee doen? voor straatgebruik zou ik een 70 airsal pakken ( best leuke cilindertjes standaard) en die ff afwerken (bevels aanbrengen = poortranden afronden met een fijn vijltje) en dan rijden icm die carb, een proma cc, en een afgevlakte 50cc kop of een 50cc HD kop (airsal zuiger is er op gemaakt)
niet veel werk, kost niets meer dan 50cc, en je hebt een blok wat over een groot toerenbereik lekker trekt. Goed voor een pktje of 6 a 7 met een goede afstelling.
voordelen van een 50cc tov een 70cc zou ik puur vanuit vermogensoptiek niet zien. op een puchje zou je het kunnen hebben over verbruik en boete's voor teveel cc's, maar das hier niet van toepassing.
Ik zit nu zelf te twijfelen, of ik een 50cc eurocilindro/50cc athena(is de zelfde), ga nemen. Ik vind 50cc gewoon super leuk. En ik weet zeker die cilinder is natuurlijk al super snel enzo. Maar toch zal er nog wat kleine aanpassingen gebeuren. Ik wil dit in samenwerking met een 20mm carb gaan laten lopen, en een opmaat uitlaat. Maar ik bouw het rustig op, en moet nog even sparen. Dit is de enige 50cc cilinder voor puch met membraam daarom vind ik hem zo vet. En ja is eigenlijk ook bijna alleen maar kopen, maar wel vet.
Maar ik weet zeker dat veel 70cc's met een 16mm carb.(zijn de regels voor echte races)Het zullen afleggen tegen deze setup op een puchje.
Heeft trouwens iemand ervaring met deze cilinders?
dat zou ik absoluut niet weten, en heb ook niet echt ervaring met die cilindertjes maar wel met de merken en dan komt er altijd uit dat een athena toch iets beter is.