de uitlaat heeft niet echt veel met je contactpunten te maken. Als je een hoger toerental krijgt door een andere uitlaat kan het zijn dat ze gaan zweven.
Of deze uitlaat goed loopt op deze setup durf ik niet te zeggen maar het zal niet slecht lopen denk ik.
tebriz schreef:de uitlaat heeft niet echt veel met je contactpunten te maken. Als je een hoger toerental krijgt door een andere uitlaat kan het zijn dat ze gaan zweven.
Of deze uitlaat goed loopt op deze setup durf ik niet te zeggen maar het zal niet slecht lopen denk ik.
-Geen haakse knikken in je uitlaat
-Uitlaat zo min mogelijk tegen je frame of blok,het kan kapot trillen
-Je demper niet in de weg van je benen en voeten
-uitlaatgassen niet in richting je achterband,inverband met olie wat op je band kan komen
tebriz schreef:de uitlaat heeft niet echt veel met je contactpunten te maken. Als je een hoger toerental krijgt door een andere uitlaat kan het zijn dat ze gaan zweven.
Of deze uitlaat goed loopt op deze setup durf ik niet te zeggen maar het zal niet slecht lopen denk ik.
@ Mastahhh
Als ze gaan zweven vonkt hij niet meer of niet op het goede tijdstip. Dit komt omdat bij te hoge toeren de contactpunten niet snel genoeg sluiten (dus ze blijven een stukje open staan "zweven" dus) dus er veranderd niks aan de afstelling. Hier kan je niet veel aandoen dan een contactpuntloze ontsteking kopen zoals Electronische ontsteking. Voor de wat goedkopere oplossing heb je sparcon contactpuntvervanger deze heb ik ook maar electronisch is toch beter.
heb verder geen klachten over sparcon heeft tot nu toe altijd goed mee gelopen.
ben nooit echt blij geweest over contactppunten, en vooral van dat zweven, maja als het echt niet wil werken dan idd electronisch of die sparco dingen die jij hebt.
mastahhh schreef:ben nooit echt blij geweest over contactppunten, en vooral van dat zweven, maja als het echt niet wil werken dan idd electronisch of die sparco dingen die jij hebt.
Het zweven gebeurd echter pas wel, als je erg hoge toerentallen haalt
Ik rijdt met een 65 polini, 16mm dell en een Metrakit scooteruitlaat... maar heb geen last van zwevende punten...
toch haalt mijn motor aardig hoge toerentallen, ondanks het contactpuntensysteem.. ( wordt binnenkort wel HPI )
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Mijne heeft er wel last van.. getunede eurokit, membraan op carter en 18mm dellortho
Maar ik heb net mn elektrische (bosmaaier) ontsteking binnen.
moet hem nog ff conisch uitdraaiien en n grondplaat maken.