carburator draaien
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Scalibur
- forum gebruiker
- Berichten: 570
- Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
- Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)
carburator draaien
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en kon niet direkt iets vinden.
Wegens plaatsgebrek ben k verplicht mn carburator om de draaien. Maar hievoor moet k toch een blokje tussen het spruitstuk en de cilinder maken he ?
1 - Heeft het plaatsen van zo een blokje gevolgen qua prestaties ( benzinedoorloop)
2 - Heeft iemand een close up foto van zo een blokje ?
3 - Waar moet ke op letten ?
Wegens plaatsgebrek ben k verplicht mn carburator om de draaien. Maar hievoor moet k toch een blokje tussen het spruitstuk en de cilinder maken he ?
1 - Heeft het plaatsen van zo een blokje gevolgen qua prestaties ( benzinedoorloop)
2 - Heeft iemand een close up foto van zo een blokje ?
3 - Waar moet ke op letten ?
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
- Marvin15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Hoe bedoel je draaien? Ik denk dat je hem om wilt draaien, zodat hij met de lucht inlaat naar voren wijst zeg maar?
volgens mij heb je dan geen blokje nodig, maar je moet alleen wel een paar koelribben weg slaan/slijpen.
Ik denk dat het spul iets beter gaat lopen onder het rijden, omdat de lucht nu makkelijker naar binnen word geblazen (als hij daarop is afgesteld natuurlijk)
volgens mij heb je dan geen blokje nodig, maar je moet alleen wel een paar koelribben weg slaan/slijpen.
Ik denk dat het spul iets beter gaat lopen onder het rijden, omdat de lucht nu makkelijker naar binnen word geblazen (als hij daarop is afgesteld natuurlijk)
Wat voor cilinder heb je?
Als je een polini 65 cc(puch blok)hebt,kun je een mallossi,of polini spruitstuk kopen.Dit is eigenlijk een membraam voor een peugeot 103
Als je een zuigergestuurde cilinder hebt zoals Airsal 65cc ,kun je het spruitstuk gewoon omdraaien,maar er moet er volgens wel een klein blokje tussen.(carb zit lager als cilinder)
Je kunt het sobizo zonder blokje proberen als het past want je koelribben zouden er dan toch afmoeten.
Je kunt ook een spruitstuk zelf maken,en dat de carb. bijv een kwartslag gedraaid is en dat hij boven je ontstekings kant uit komt.
Stefan
Als je een polini 65 cc(puch blok)hebt,kun je een mallossi,of polini spruitstuk kopen.Dit is eigenlijk een membraam voor een peugeot 103
Als je een zuigergestuurde cilinder hebt zoals Airsal 65cc ,kun je het spruitstuk gewoon omdraaien,maar er moet er volgens wel een klein blokje tussen.(carb zit lager als cilinder)
Je kunt het sobizo zonder blokje proberen als het past want je koelribben zouden er dan toch afmoeten.
Je kunt ook een spruitstuk zelf maken,en dat de carb. bijv een kwartslag gedraaid is en dat hij boven je ontstekings kant uit komt.
Stefan
zelf een spruistuk maken, ik heb het laten doen voor me tomos want de 17,5 carb was te groot dus me spruitstuk moest onder een hoek op me cil komen. dus een spruitstuk met wig in 1 gemaakt.
je moet wel uitkijken met een blokje ertussen dat je geen hoeken krijgt in je benzineloop, want daar loopt ie niet beter op namelijk.
je moet wel uitkijken met een blokje ertussen dat je geen hoeken krijgt in je benzineloop, want daar loopt ie niet beter op namelijk.
- Scalibur
- forum gebruiker
- Berichten: 570
- Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
- Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)
ik heb gewoon een std 50cilinder, maar k heb geen zin om mn koelribben af te slaan/slijpen 

Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Dan zou je een er hoog blokje moeten maken,van 40-50mm
Of een spruitstuk redelijk schuin moeten maken dat de carb schuin omhoog steekt,met een blokje van 10-20mm hoog.
Of het spruitstuk een kwartslag draaien en schuin dan ben je waarschuinlijk net geen blokje nodig.
Het inlaat traject word wel erg lang zo,wat niet echt een voordeel heeft wat betreft het vermogen en gasreactie
Stefan
Of een spruitstuk redelijk schuin moeten maken dat de carb schuin omhoog steekt,met een blokje van 10-20mm hoog.
Of het spruitstuk een kwartslag draaien en schuin dan ben je waarschuinlijk net geen blokje nodig.
Het inlaat traject word wel erg lang zo,wat niet echt een voordeel heeft wat betreft het vermogen en gasreactie
Stefan
spruitstukje
deze is onder een kleine hoek gemaakt zodat ie iets omhoog komt maar dusdanig weinig dat ik geen last ondervond met de vlotterbak die overloopt of ander niveau.
deze is onder een kleine hoek gemaakt zodat ie iets omhoog komt maar dusdanig weinig dat ik geen last ondervond met de vlotterbak die overloopt of ander niveau.
Die is gekottert en gedraait door nimrod zeker? Ik zag hem bezig met iets wat hier op lijkt een tijd geleden.mastahhh schreef:spruitstukje
deze is onder een kleine hoek gemaakt zodat ie iets omhoog komt maar dusdanig weinig dat ik geen last ondervond met de vlotterbak die overloopt of ander niveau.
Toch lijkt het mij niet fijn als je carb iets schuin hangt, je vlotter nieuveau is toch niet optimaal dan.
Niels
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Gewoon uit pijp een nieuw spruitstuk maken. Bochten uit meerdere delen samenstellen en netjes lassen. Hebben nu twee bikes gebouwd waarbij de carburateur naar voren wijst. Daarbij steekt er dus weinig uit het frame uit (handig bij valpartijen) en je krijgt altijd koele lucht in je carburateur.
Zorg dat de vlotterkamer horizontaal blijft en maak het spruitstuk stijf genoeg anders gaat je carburateur overlopen ten gevolge van de trillingen van je blok.
Zorg dat de vlotterkamer horizontaal blijft en maak het spruitstuk stijf genoeg anders gaat je carburateur overlopen ten gevolge van de trillingen van je blok.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
het reed super met een 17,5. vlotter zat onder een hele kleine hoek was echt maar paar gradne, was iig niet van invloed (naar mijn idee)TnTnelis schreef:Die is gekottert en gedraait door nimrod zeker? Ik zag hem bezig met iets wat hier op lijkt een tijd geleden.mastahhh schreef:spruitstukje
deze is onder een kleine hoek gemaakt zodat ie iets omhoog komt maar dusdanig weinig dat ik geen last ondervond met de vlotterbak die overloopt of ander niveau.
Toch lijkt het mij niet fijn als je carb iets schuin hangt, je vlotter nieuveau is toch niet optimaal dan.
Niels
en is idd made by nimrod.