topsnelheid/toeren
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
topsnelheid/toeren
Hallo
Ik heb nu een probleempje,
Mijn blokje(puch)haalt een nogal laag toerental,waardoor de topsnelheid erg laag is.
de topsnelheid is nu 50(naast een auto)Dus volgens de speed calc. op minibike.nl 8313 rpm,heb een vertanding 16/24
Ik vind zelf dat mijn top vermogen erg laag ligt,bij circa 6000 begint het en eindigt bij 8000 rpm.
Ik heb mn carters passend gemaakt
Een binnen rotor
Polini 65cc
Dellortho 16mm
proma cc
De cilinder is net getuned,door een kennis/brommer handelaar
Maar ik merk daar ook geen enkel verschil in.
Kan dit aan de uitlaat liggen?
De ontsteking heb ik ook op verschillende aantallen mm's voorontsteking geprobeerd.
Wie weet er een antwoord op.
Stefan
Ik heb nu een probleempje,
Mijn blokje(puch)haalt een nogal laag toerental,waardoor de topsnelheid erg laag is.
de topsnelheid is nu 50(naast een auto)Dus volgens de speed calc. op minibike.nl 8313 rpm,heb een vertanding 16/24
Ik vind zelf dat mijn top vermogen erg laag ligt,bij circa 6000 begint het en eindigt bij 8000 rpm.
Ik heb mn carters passend gemaakt
Een binnen rotor
Polini 65cc
Dellortho 16mm
proma cc
De cilinder is net getuned,door een kennis/brommer handelaar
Maar ik merk daar ook geen enkel verschil in.
Kan dit aan de uitlaat liggen?
De ontsteking heb ik ook op verschillende aantallen mm's voorontsteking geprobeerd.
Wie weet er een antwoord op.
Stefan
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik heb vanmiddag ook uitvoerig getest,met sproeiers en ontstekingstijdstippen.
Hij is goed afgesteld wat mengselverhouding betreft.
Ik heb de voorontstekings tijdstippen geprobeerd 1,5mm 2mm 2,5mm 3mm 3,5 mm
Bij 3,5 tot 2mm was de vermogens afgifte een heel klein verschil,maar niet dat hij gelijk een goed toerental op top heeft.
Hij werd alleen veels te snel warm,dus ik houd hem gewoon op 2mm.
Het enigste wat ik me kan bedenken is de uitlaat.Want volgens mij is een proma cc niet echt hoogtoerig,maar het lijkt me wel dat er veel meer in zit ook met de proma.
Wat ik vreemd vind is dat ik na een cilinder die getuned is,en carters die op de poorten passend zijn gemaakt dat ik nagenoeg geen verschil merk.
Hij is goed afgesteld wat mengselverhouding betreft.
Ik heb de voorontstekings tijdstippen geprobeerd 1,5mm 2mm 2,5mm 3mm 3,5 mm
Bij 3,5 tot 2mm was de vermogens afgifte een heel klein verschil,maar niet dat hij gelijk een goed toerental op top heeft.
Hij werd alleen veels te snel warm,dus ik houd hem gewoon op 2mm.
Het enigste wat ik me kan bedenken is de uitlaat.Want volgens mij is een proma cc niet echt hoogtoerig,maar het lijkt me wel dat er veel meer in zit ook met de proma.
Wat ik vreemd vind is dat ik na een cilinder die getuned is,en carters die op de poorten passend zijn gemaakt dat ik nagenoeg geen verschil merk.
Als ik een originele er in die laag in de toeren aangrijpt doet hij dit:
Bij 2000 toeren grijp hij aan,trekt steeds iets harder bij 5000 komt hij inzn echte powerband en begint steeds harder te trekken en.7000 rpm vol vermogen en komt mn voorwiel even los en is het feest gelijk voorbij.(vermogen is op)
Het komt er dus op neer dat het vermogen heel piekerig is.
Kort maar hevig
Stefan
Bij 2000 toeren grijp hij aan,trekt steeds iets harder bij 5000 komt hij inzn echte powerband en begint steeds harder te trekken en.7000 rpm vol vermogen en komt mn voorwiel even los en is het feest gelijk voorbij.(vermogen is op)
Het komt er dus op neer dat het vermogen heel piekerig is.
Kort maar hevig
Stefan