lucky7 tuning ** brake-update/grade
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
lucky7 tuning ** brake-update/grade
Hoi Lui,
K'heb een aantal maanden geleden via marktplaats deze "lucky 7"(http://lucky7pocketbikes.com) op de kop kunnen tikken. het is hem geworden van wegen de solide bouw en zeer nette kwaliteit, teminste voor 300 euro's.
Ik heb er alles bij mekaar denk ik pas 3 tankjes mee vereden, om het simpele feit dat hij meer uit elkaar ligt dan dat hij op 2 wielen staat.
zul je zeggen wat is er allemaal aan gebeurd nou komt ie:
-poorten inlaatspruitstuk
-poorten uitlaatspruitstuk, vierkant is nu rond.
-venturi vergroot v.d. carburateur.
-nieuw koppelingshuis gedraaid, skf lager en polini 6T tandwiel
-72 dellorto sproeier geplaatst
-ADA glasfiber membraam
-Nippon Denso bougie
-Siliconen ommantelde race bougiekabel
-ontstoorde NGK dop
-K&N style luchtfilter
-Losse cilinder gedraaid
-losse conus gedraaid 1:16
-losse koelpet gedraaid
-nieuwe zuigerveren geplaatst 40 x 1.5 b slot (orgineel is rotzooi)
-titanium pistonpen gedraaid
-RVS kartel steppies gedraaid
-Dia Compe Remhendels gemonteerd
-originele uitlaat verlast zodat de lead-in pijp niet in de conus doorloopt (was dus wel 4cm)
-stage6 toerenteller geplaatst
-Toch maar voor een ander uitlaatje gegaan, want het origineel loopt redelijk maar de maten, daar klopt dus eigenlijk helemaal niets van.
-Laser deeptone terugloper met zilver op de plaats gelast en af gewerkt met hitte bestendige lak.
-demper ingekort.
onbelast toerental met alle modificaties *excl laser pijp. is was 12.500tpm
onbelast toerental met alle modificaties *incl laser pijp. is nog niet bekend, maar veel belovend, het looopt mooi, heeeeeel mooi
dan wat pics. voor de liefhebbers.
veel rij & tune plezier groet,
Casper
Vandaag even begonnen met de nieuwe remmerij, ik heb de Magura marta's van mike alias "MiNiRiDeR"gekocht, en heb vandaag even wat zitten prutsen om de boel op z'n plaats te krijgen aan de belangrijkste/lastigste zijde. De voorkant dusss. al met al naar wat pas en meet werk viel het allemaal nog wel mee, het loopt nu mooi vrij, en remt al als een Tierelier, laatstaan als de blokken en schijven met mekaar ingeremt zijn.
Dus jongens werk aan de winkel, laat die handen ook eens wapperen
pics:
K'heb een aantal maanden geleden via marktplaats deze "lucky 7"(http://lucky7pocketbikes.com) op de kop kunnen tikken. het is hem geworden van wegen de solide bouw en zeer nette kwaliteit, teminste voor 300 euro's.
Ik heb er alles bij mekaar denk ik pas 3 tankjes mee vereden, om het simpele feit dat hij meer uit elkaar ligt dan dat hij op 2 wielen staat.
zul je zeggen wat is er allemaal aan gebeurd nou komt ie:
-poorten inlaatspruitstuk
-poorten uitlaatspruitstuk, vierkant is nu rond.
-venturi vergroot v.d. carburateur.
-nieuw koppelingshuis gedraaid, skf lager en polini 6T tandwiel
-72 dellorto sproeier geplaatst
-ADA glasfiber membraam
-Nippon Denso bougie
-Siliconen ommantelde race bougiekabel
-ontstoorde NGK dop
-K&N style luchtfilter
-Losse cilinder gedraaid
-losse conus gedraaid 1:16
-losse koelpet gedraaid
-nieuwe zuigerveren geplaatst 40 x 1.5 b slot (orgineel is rotzooi)
-titanium pistonpen gedraaid
-RVS kartel steppies gedraaid
-Dia Compe Remhendels gemonteerd
-originele uitlaat verlast zodat de lead-in pijp niet in de conus doorloopt (was dus wel 4cm)
-stage6 toerenteller geplaatst
-Toch maar voor een ander uitlaatje gegaan, want het origineel loopt redelijk maar de maten, daar klopt dus eigenlijk helemaal niets van.
-Laser deeptone terugloper met zilver op de plaats gelast en af gewerkt met hitte bestendige lak.
-demper ingekort.
onbelast toerental met alle modificaties *excl laser pijp. is was 12.500tpm
onbelast toerental met alle modificaties *incl laser pijp. is nog niet bekend, maar veel belovend, het looopt mooi, heeeeeel mooi
dan wat pics. voor de liefhebbers.
veel rij & tune plezier groet,
Casper
Vandaag even begonnen met de nieuwe remmerij, ik heb de Magura marta's van mike alias "MiNiRiDeR"gekocht, en heb vandaag even wat zitten prutsen om de boel op z'n plaats te krijgen aan de belangrijkste/lastigste zijde. De voorkant dusss. al met al naar wat pas en meet werk viel het allemaal nog wel mee, het loopt nu mooi vrij, en remt al als een Tierelier, laatstaan als de blokken en schijven met mekaar ingeremt zijn.
Dus jongens werk aan de winkel, laat die handen ook eens wapperen
pics:
Laatst gewijzigd door Gast op di 17 mei 2005, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
heeej
ziet dr zeker goed uit! vooral die pijp!
veel suc6 dr mee en ga zo door...en ben best benieuwd naar de prestaties.
MvG DoeDe
ziet dr zeker goed uit! vooral die pijp!
veel suc6 dr mee en ga zo door...en ben best benieuwd naar de prestaties.
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Dank voor de leuke reacties jongens dat is altijd goed voor het ego, haha . Maar tevens hoop ik ook dat het een beetje als voorbeeld gaat werken voor de china rijders onder ons. Dus probeer wanneer je de middelen hebt er een mooi eigen tintje aan te geven.
Tuning kan simpel door gewoon alles voor veel geld te kopen, maar het kan met wat extra geduld en kennis ook prima zelf gedaan worden.
Uiteraard moet je bij bepaalde onderdelen wel machines te beschikking hebben, maar de uitlaat bijvoorbeeld: dat is gewoon een kwestie van een uitlaat op de gok gekocht op marktplaats, en dan maar zagen, meten,boren, vijlen, schuren, passen, en lassen/solderen. (hardsoldeerzilver) met een loodgietersbrandertje krijg je het net warm genoeg, zodat het vloeit, en klaar is je uitlaat, het kost je wel een kleine dag, maar het geeft wel voldoening.
succes.
Casper
Tuning kan simpel door gewoon alles voor veel geld te kopen, maar het kan met wat extra geduld en kennis ook prima zelf gedaan worden.
Uiteraard moet je bij bepaalde onderdelen wel machines te beschikking hebben, maar de uitlaat bijvoorbeeld: dat is gewoon een kwestie van een uitlaat op de gok gekocht op marktplaats, en dan maar zagen, meten,boren, vijlen, schuren, passen, en lassen/solderen. (hardsoldeerzilver) met een loodgietersbrandertje krijg je het net warm genoeg, zodat het vloeit, en klaar is je uitlaat, het kost je wel een kleine dag, maar het geeft wel voldoening.
succes.
Casper
- steurtje
- Moderator
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
- Locatie: Kwadendamme
- Contacteer:
nou ik ga het in iedergeval proberen die uitlaat heb er waarschijnlijk na de vakantie 1 dus mare die cilinder kop hoe heb je dat gemaakt met de draai bank neem ik aan maar hoe diep en al? en van die cilinder dat is toch geen losse kop he die er origineel op zit? zaag je die er dan af of?? ik hoor het wel grt Silas
HI,
Die cylinder set ziet er inderdaad ongeveer zo uit als de hoge druk kit die wij leveren, ik zag alleen wel dat je bougie nogal diep zit (te korte schacht) dat gaat nogal ten koste van je compressie en je verbrandingskamer, zo doe je het feit van de bougie recht in de kamer te niet!! Probeer een pitje met een langere schacht die mooi in de kamer uitkomt, dat scheelt!
Mooi pijpie...
Gr Peter
Die cylinder set ziet er inderdaad ongeveer zo uit als de hoge druk kit die wij leveren, ik zag alleen wel dat je bougie nogal diep zit (te korte schacht) dat gaat nogal ten koste van je compressie en je verbrandingskamer, zo doe je het feit van de bougie recht in de kamer te niet!! Probeer een pitje met een langere schacht die mooi in de kamer uitkomt, dat scheelt!
Mooi pijpie...
Gr Peter
- Jantjuh #96
- forum gebruiker
- Berichten: 829
- Lid geworden op: di 11 jan 2005, 21:36
- Locatie: Tilburg [NB]
- Contacteer: