puntjes of elektrisch
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- bekfire
- forum gebruiker
puntjes of elektrisch
ik heb een vraagje. ik ben nu bezig met mijn minibike beetje op te voeren maar maar die man waarmee ik het samen deed zij dat als je echt snel wil worden moet er een elektronische ontsteking op want als je heel toeren maakt gaan je je kontaktpuntjes alweer naar boven terwijl ze nog niet dicht zijn geweest.
ik wil er wel een elektronische ontsteking opzetten maar liefst btje goedkoope oplossing. zundapp ks50 ofzoiets. help me hieruit.
ik wil er wel een elektronische ontsteking opzetten maar liefst btje goedkoope oplossing. zundapp ks50 ofzoiets. help me hieruit.
kit replica!
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
makkelijkste dingen om blokje op te voeren:
- ander cilindertje
- ander carburateurtje
- snellere uitlaat ( laten berekenen )
- hoge druk kopje
- Powefilter / schuinfilter
- koppeling verlichten, veertes afstellen, voor het optrekken.
Wil je je echt bezig houden met tuning ? en het blok optimaal laten draaien ?:
- krukas opvullen
- hpi ontsteking
- berekende uitlaat
- cilinderkop laten draaien met juiste squish
- intern tandwiel verlichten
- carter afwerking.
Denk dat je hiermee wel een heel eind komt
Over je HPI ontsteking.
Eigelijk kun je er wel verschillenden opzetten, als je beschikking hebt over een draaibank.. je kunt dan je rotor of je krukas afdraaien zodat alles past..
Makkelijkst is een HPI te kopen voor een Puch Maxi. Die van een Zundapp is hetzelfde !!
Kost rond de 200 E
- ander cilindertje
- ander carburateurtje
- snellere uitlaat ( laten berekenen )
- hoge druk kopje
- Powefilter / schuinfilter
- koppeling verlichten, veertes afstellen, voor het optrekken.
Wil je je echt bezig houden met tuning ? en het blok optimaal laten draaien ?:
- krukas opvullen
- hpi ontsteking
- berekende uitlaat
- cilinderkop laten draaien met juiste squish
- intern tandwiel verlichten
- carter afwerking.
Denk dat je hiermee wel een heel eind komt

Over je HPI ontsteking.
Eigelijk kun je er wel verschillenden opzetten, als je beschikking hebt over een draaibank.. je kunt dan je rotor of je krukas afdraaien zodat alles past..
Makkelijkst is een HPI te kopen voor een Puch Maxi. Die van een Zundapp is hetzelfde !!
Kost rond de 200 E
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Leertouwer
Soest...
Ik denk de grootste
Nadeel van 2e hands HPI: je weet nooit wat er mee is gebeurd, en of het ding wel goed is !
Voordeel: Stuk goedkoper, en alsdie stuk gaat kun je nog een keer een nieuwe halen voor die prijs
Soest...
Ik denk de grootste
Nadeel van 2e hands HPI: je weet nooit wat er mee is gebeurd, en of het ding wel goed is !
Voordeel: Stuk goedkoper, en alsdie stuk gaat kun je nog een keer een nieuwe halen voor die prijs
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !