Na lang rotzooien werkt het. 3 versnellingen op een standaard 50 cc blok!!. Ik moet alleen nog een keer een andere uitlaat lassen want deze wil niet erg veel toeren maken.
De versnellingen werken eigenlijk heel eenvoudig, eerst wordt de ketting overgedreven naar de rechterzijde, waarna deze door een fietsnaaf gaat. En deze uiteindelijk het achterwieltje aandrijft. T verbaasde me hoe eenvoudig het schakelen is, gewoon gas even los en *klik*! Ik ga het frame nog overspuiten. Ik kan je vertellen , het trekt waanzinnig hard op
net als op je fiets maar hoe zijn die overbreng verhoudingen in zon versnellingsnaaf nou? en had je misschien niet met een tussennaafje minder kunnen doen , gewoon tandwiel op het achterwiel aan de rechterkant...
Helaas dat gaat niet werken, de naven kun je alleen op de manier gebruiken, anders schiet hij gelijk in z'n vrijloop. Als ik hem andersom had geplaatst, had het blok ook anders moeten draaien.
En terug schakelen heel eenvoudig gewoon gas los en klikken maar.
En de overbrengverhouding in die naaf. Ik zou t eigenlijk niet zo weten, wel weet ik dat als ik in de 3e versnelling van stilstand optrek hij moeite heeft om op toeren te komen. Dus k zit volgens mij wel aardig goed.
Ik zal binnenkort even een filmpje maken.
ferdy schreef:Helaas dat gaat niet werken, de naven kun je alleen op de manier gebruiken, anders schiet hij gelijk in z'n vrijloop. Als ik hem andersom had geplaatst, had het blok ook anders moeten draaien.
En terug schakelen heel eenvoudig gewoon gas los en klikken maar.
En de overbrengverhouding in die naaf. Ik zou t eigenlijk niet zo weten, wel weet ik dat als ik in de 3e versnelling van stilstand optrek hij moeite heeft om op toeren te komen. Dus k zit volgens mij wel aardig goed.
Ik zal binnenkort even een filmpje maken.
ah oke, ik snap hem neej met die verhoudingen bedoelde ik of er ook een versenlling is waarbij het zaakje zegmaar 1:1 is?