
Het was weer een druk weekendje, 7 en 8 mei 2005. De weersvoorspellingen waren niet denderend, maar bleken toch positiever uit te pakken dan gedacht. Zon wisselde buien af, met daarbij harde wind. Door die wind droogde de baan na een buitje erg snel weer op, waardoor er bijna het hele weekend op slickbanden gestart kon worden.
Trainingen
Zaterdagochtend om half tien arriveerden wij op Circuitpark Karting Texel.
De hele dag was het vrij trainen, dus mooi de gelegenheid om weer wat aan de baan te wennen. Pas vroeg in de middag was het voor ons de moeite waard om te gaan trainen, omdat in de ochtend de baan nog te nat bleef door de vele buien. Samen met alle fabrieksrijders en zelfs met de junioren de baan op; best een ervaring! Erg druk ook; er was geen rondje dat je alleen reed en je eigen lijnen kon volgen. Desondanks goed getraind.
De bedoeling was om zaterdagavond in een tent te gaan slapen, maar vanwege alle wind en regen besloten we om veilig en droog in het busje te slapen.
1e Manche
Het was zover, de 1e manche van de 3e NMC zelfbouw wedstrijd zou van start gaan nadat de kwalificaties de startposities hadden bepaald. Tijdens de kwalificatie waren er wat problemen bij een aantal rijders met de transponders (tijdwaarneming) waardoor ze eigenlijk geen tijd hadden. Hier is een prima oplossing voor gevonden zodat er gewoon gestart kon worden. De start. Iedereen leek goed weg richting de eerste snelle bocht. Ikzelf, Wildeman #21, bleef na 3 bochten staan met een geknapte gaskabel en Henri Bosman #9 startte vanuit de pitstraat vanwege een kapot aantrekmechanisme. Een inhaalrace van hem zou het gevolg zijn. De race leek voorspoedig en spannend te verlopen met Marty Linders #2 en Danny v/d Boogaart #1 als koplopers. Tegen het einde van de wedstrijd, in de 15e ronde, begon het iets te sputteren en iedereen voelde de bui al hangen. Met nog 3 ronden te gaan kwam er een regen naar beneden. Met grote twijfel zette enkele coureurs hun motor aan de kant vanwege het feit dat iedereen op slicks stond en je zo niet verder zou kunnen rijden. Achteraf bleek er gewoon doorgereden te worden, waarna er wat verwarring in de stand zou ontstaan.
Marty Linders ging in deze manche met de overwinning aan de haal, gevolgd door Danny van de Boogaart als 2e en Ed Luiten op een knappe 3e plek.

Hank Kok #34 (zelfbouw) begint rustiger aan te rijden nadat het is begonnen met regenen.
2e Manche
De 2e manche zou aanvangen, tijdens het toch wel stralende weer op de zondagmiddag. De baan was weer volledig droog waardoor iedereen op slicks kon starten. De rode lampen gingen uit en het hele veld van 18 zelfbouwers vertrok. Ikzelf, Wildeman #21, moest achteraan starten, omdat ik de 1e manche uitgevallen was. Met opnieuw Linders #2 en van de Boogaart #1 aan de leiding werden de eerste paar ronden zonder problemen verreden. Een paar wisselingen in de kop kwamen voor, maar na een aantal ronden kon Linders #2 zich losmaken van de achtervolgers en reed opnieuw naar de overwinning.
Van de Boogaart werd opnieuw 2e, gevolgd door Ed Luiten op een 3e plek. Ikzelf, #21, eindigde als 12e, na een inhaalrace en een paar hele mooie gevechten met Ferdi Beeuwkes die als 13e over de streep kwam en Rolph Vader die een mooie 11e plek behaalde.

Danny van de Boogaart #1, gevolgd door marty Linders #2, en Ed Luiten #4 leiden de wedstrijd.
Helaas werd er dit weekend geen 3e manche verreden. Hier was een hele simpele, maar te begrijpen reden voor: de verwachte drukte rondom de veerboot naar Den Helder.
Uitslagen, rondetijden en meer zijn te beschouwen op:

En de meest recente stand in het kampioenschap:

Al met al een prachtig weekend gehad met zon, regen, hagel, veel wind, vliegende partytenten en heel erg veel gezelligheid. De sfeer was goed, er werd hard gereden en we hebben in alle klassen prachtige wedstrijden kunnen zien.
____________________________________________________________
De volgende wedstrijd, NMC4, zal verreden worden op circuit Karting Eefde in Eefde op 21 Mei 2005.
We hopen hier natuurlijk ook op een succesvolle racedag met veel gezelligheid en mooie races!
Verslag door: Joost van der Woude #59 en Jeroen Wildeman #21.
Geschreven op 13-05-2005