VLiegwiel zit vast.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Marvin15
- forum gebruiker
- Contacteer:
VLiegwiel zit vast.
Zoekfunctie heb ik al gebruikt.
Na lang zoeken waarom me puch niet vonkte kwam ik erachter dat de kabel los in de bobine hing, waarschijnlijk omdat de kabel iets tekort is.
Nu heb ik eindelijk die moer van het vliegwiel af (had geen zuigerstop), maar nu krijg ik met geen mogelijkheid het vliegwiel eraf. Ik heb hem al met de hamer een paar tikjes gegeven, en met de pully trekker wilt gewoon niet, ding zit muur en muur vast??
Na lang zoeken waarom me puch niet vonkte kwam ik erachter dat de kabel los in de bobine hing, waarschijnlijk omdat de kabel iets tekort is.
Nu heb ik eindelijk die moer van het vliegwiel af (had geen zuigerstop), maar nu krijg ik met geen mogelijkheid het vliegwiel eraf. Ik heb hem al met de hamer een paar tikjes gegeven, en met de pully trekker wilt gewoon niet, ding zit muur en muur vast??
- Marvin15
- forum gebruiker
- Contacteer:
Moet ik daarvoor mijn grondplaat los halen?
Ik heb het vliegwiel al eens eerder los gehad, volgens mij zonder de grondplaat los te halen??
En die pulie trekker doet hetzelfde als een vliegwiel trekker, die 2 pootjes vallen in 2van de 3 sleuven, en dat asjes zit precies in de krukas..
Nu is de brommerboer dicht, en ik wil gewon dattie het doet, morgen nog sleutelen, maar zondag MOET hij het doen
(verjaardag, komt veel visite, die wil dat ding eindelijk wel eens zien rijden
)

Ik heb het vliegwiel al eens eerder los gehad, volgens mij zonder de grondplaat los te halen??
En die pulie trekker doet hetzelfde als een vliegwiel trekker, die 2 pootjes vallen in 2van de 3 sleuven, en dat asjes zit precies in de krukas..
Nu is de brommerboer dicht, en ik wil gewon dattie het doet, morgen nog sleutelen, maar zondag MOET hij het doen

(verjaardag, komt veel visite, die wil dat ding eindelijk wel eens zien rijden

- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Gewoon onder goeie spanning zetten met de Pully / Vliegwiel trekker.. en terwijl hij op spanning staat een paar goeie tikken geven met een ijzeren hamer (geen rubber, dat vangt de klappen teveel op).. Nu zal die wel los moeten komen..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Niet op de trekker slaan ! die hoeft niet los..
Gewoon boven op je vliegwiel een goeie klap... dan vliegwiel een halve slag draaien en opnieuw een tik geven.. en zo door gaan totdat hij een keer los gaat.
Niet TE hard..
Gewoon boven op je vliegwiel een goeie klap... dan vliegwiel een halve slag draaien en opnieuw een tik geven.. en zo door gaan totdat hij een keer los gaat.
Niet TE hard..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Marvin15
- forum gebruiker
- Contacteer:
Op vliegwiel zachtjes geslagen-> geen resultaat
Op trekker hard geslagen-> kwam af en toe ietsjes losser, maar na een tijdje niet meer
Eind resultaat-> zit nog steeds geen beweging in het vliegwiel.
Morgen maar even een vliegwiel trekker halen, hopen dat het daarmee beter gaat
Begin er echt van te balen man
Eindelijk denk je alles opgelost te hebben, gisteravond vonkte hij nog, 2x gecheked, draai ik een nieuwe bougie dop erop, niks meer
Wil vliegwiel er ook nog niet af.
Kl*te zooi

Op trekker hard geslagen-> kwam af en toe ietsjes losser, maar na een tijdje niet meer
Eind resultaat-> zit nog steeds geen beweging in het vliegwiel.
Morgen maar even een vliegwiel trekker halen, hopen dat het daarmee beter gaat

Begin er echt van te balen man

Wil vliegwiel er ook nog niet af.
Kl*te zooi